2868
Sök

Volvo 850awd går dåligt

15 Inlägg
30 juni 2018
Trådstartare
Tja var och hämta mig en 850awd och på vägen hem märkte jag att när man gasar fullt så typ går den upp till 4tusen varv och sen blir det typ som han dör spottar och fräser och har sig sen när man släpper ut till halv gas så går den som den ska igen man märker inget vid normal körning. Nån som vet var man ska börja leta eller som har haft samma problem

Forummoderator
26 325 Inlägg
30 juni 2018
Vill inte vara tråkig men en början är ju att, om möjligt, läsa ut felkoder.
I övrigt så kan det ju vara både det ena och det andra.

En klassiker är väl att magnetventilen bråkar.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

15 Inlägg
30 juni 2018
Trådstartare
Mack skrev:
Vill inte vara tråkig men en början är ju att, om möjligt, läsa ut felkoder.
I övrigt så kan det ju vara både det ena och det andra.

En klassiker är väl att magnetventilen bråkar.

Oki jo får fram med läsaren imorgon. Oki är det bara byta och testa eller kan man se det på nått vis

1 508 Inlägg
30 juni 2018
Dåliga tändstift kan också vara en orsak.

Offensiv inkompetens är bästa försvar.

15 Inlägg
30 juni 2018
Trådstartare
trubbelturbo skrev:
Dåliga tändstift kan också vara en orsak.

Oki tack för tipset

Fri fart för ett fritt folk!
14 107 Inlägg
1 juli 2018
Tändnings problem låter det som stift kablar fördelar  gissar jag på.   Har den fått motorn tvättad så är det tändstift brunnarna som är full med vatten

Kör fort så hinner inget hända...

30 Inlägg
2 juli 2018
min 850 gick ungefär så dåligt som du skriver, det var dock lätt fixat, precis över ena tändhatten var det ett litet hål (bränt) i kablen, jag spetade på eldfast silikon och virade om med vulktejp, funkade de två åren jag hade bilen iallafall

15 Inlägg
3 juli 2018
Trådstartare
Ankan-78 skrev:
min 850 gick ungefär så dåligt som du skriver, det var dock lätt fixat, precis över ena tändhatten var det ett litet hål (bränt) i kablen, jag spetade på eldfast silikon och virade om med vulktejp, funkade de två åren jag hade bilen iallafall

Oki tack. Åkte ut till den en vända dagen efter och kolla lite och när jag körde den då så gick den som den skulle. Så får byta ut tänddelar och se om det återkommer

Sök