I går var det konbana på Lunda flygfält med Ford Club Sweden, typ superstage upplägg.
Detta är min första körning detta året, får hoppas det blir lite mer av den vara så inte allt kommer vara inställt.
Var lagom mycket folk, 11 bilar, så man fick köra till man blev less men han även vila lite och snacka skit mellan sina körningar.
Man kör 3 gånger efter varandra innan det är nästa persons tur, tycker jag är ett bra upplägg så man får lite värme i däck och bromsar och hinner reagera på vad man gör och testa att ändra direkt efter.
Första vändan var helt kattastrof, allt kändes helt fel inget var som jag tyckte mig minnas med bilen och r-däcken var kalla och riktigt hala. Jag var 6 sek långsammare än min tidigare rekordtid på samma bana, så ni förstår ju hur nöjd man är då när ett varv tar lite över minuten bara.
Andra vändan började lite skakigt men började få tillbaka lite förtroende för bilen och kunna fokusera lite mer på var jag placerade bilen i stället. Bättrade tiden 4 sekunder vilket kändes bra, börjar hitta spårval igen men börjar köra lite för snabbt igenom de 2 första portarna så bilen hamnar fel inför 3:e porten så jag får bromsa och tappar tid där.
tredje vändan här satte jag min snabbaste tid för dagen, och även dagens snabbaste tid over all, men det kan jag inte tacka min förar skicklighet för utan mer att idioten har byggt en bil som verkar fungera hyfsat på bana och jag har effekt att gasa mellan konerna för att bli snabb.
Det var nog vändningen jag satte extra bra denna rundan för att få till en snabb tid men även här körde jag för snabbt mellan konerna och fick bromsa för att hitta rätt spår och förlora tid.
fjärde vändan detta var första vändan efter lunch och man blir inte snabbare efter lunch det är sedan gammalt.
Jag har kör transport sträckan mellan slalompartierna på varvstoppen på 3:ans växel sista biten för att jag förlorat för mycket tid på att växla tycker jag, men nu testade jag 4:an och insåg att jag fick bra mycket högre fart och visst han köra rätt länge på 4:an. Kändes som det gick mycket snabbare nu. Men tyvärr 3 sek från min rekord tid. Jag fortsätter med samma dumheter att köra för snabbt in i slalompartierna och måsta bromsa mitt i.
femte vändan Här åker jag ut och vida första inbromsningen går pedalen i botten men bara trampa till några gånger så känns den som vanligt men jag avbryter körningen direkt.
Så mitt problem med att lufta bromsarna som jag drogs med i början verkar inte vara helt avhjälpt. Blir att försöka se över detta snart om jag har något litet läckage nånstans eller vad detta beror på. Blir ordentlig luftning i alla fall.
Det beror knappast på värme eftersom bilen stått en bra stund sedan körningen innan.
Lite bilder här i alla fall tagna av Rickard Ribbing på Ford club Sweden.
För mer bilder på andra bilar med och alla tider från körningen kan ni titta in på Ford Club Swedens eftersnacks tråd här under.
https://www.fordclubsweden.se/forum/vie … mp;t=89475