12 november 2018
Trådstartare
Hallå! Har kört bilen endast korta sträckor på sistone, endast 2 nödvändiga sträckor...antingen 200 m fram och tillbaka eller cirka 2 km fram och tillbaka...är ju inte bra vad jag förstått. Under denna period blev det svårare att starta bilen för varje gång tills bilen tillslut inte startade(inte ens nära). Lampor och radio fungerar fortfarande. Prövat med startkablar och det gick som följer; först prövat att ladda "by the book" cirka 2 min, 1500 varv på hjälpbil -stängt av kopplat loss kablar och försökt starta min bil. Batteriet ger då viss kräm, men inte nog. Sen prövat ladda 10 min, men ingen förbättring. Efter detta prövat starta med hjälpbil igång på 1500-2000 varv vid startförsök, inte fungerat. Väntat några dagar och försökt att starta med hjälpbil rejält uppvarvad och fått igång bilen helt problemfritt på första försöket. Hade inte tid att köra runt och ladda vid tillfället. Så idag när jag hade tiden, så försökte jag starta på samma sätt som när det fungerade(rejält uppvarvad hjälpbil), men nu ingen reaktion vid startförsök. Radio och lampor fungerar fortfarande. Tycker detta verkar konstigt, och har funderingar om någon säkring kan ha gått vid det lyckade startförsöket...eller vad sjutton det kan vara annars. Samma hjälpbil hela tiden. Så, vad tror ni? Några tips? //TuffUffe