3870
Sök

850 drar ström. . var brukar den göra det?

643 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
den har börjat med det nu verkar det som sad. står bilen 1 natt så kan den vara heldöd. måste ha start hjälp eller rulla igång den. men ibland verkar den vara riktig. ungefär som lotteri. . var brukar den dra tjuvström? finns det nå bra ställe å söka det felet på?

mvh erik

143 Inlägg
18 januari 2007
Säker på att batteriet är friskt? annars är det enklaste sättet att kolla vad som drar ström att sätta en ampere mätare mellan batteri och batteri klämma. sen ta testa att ta ur säkringar tills förbrukningen försvinner. På föräldrarnas 850i så drar säkring till radio/inneberlysning/motortryck (15 tror jag) 0,2amp. Även fast jag kopplade ur radion och kollade alla lysen noga så drog det ström där.

Subarufrälst
44 Inlägg
18 januari 2007
Är inte hundra, men tror stereon ofta brukar tjuva lite ström.. Min bror har en TT med ett liknande fel, där var de en jäkla kabelhärva bakom stereon, såg inte klokt ut. Så där fixade vi om lite grann, det hjälpte dock inte i just detta fallet men.... =)

"And the other thing is, every time they launch a new model, they try and outdo each other with the quantity of letters and numbers after the cars name. So! These are the two new models. This is the Subaru Impreza STi, WRX, WR, 1. And this is the Mitsubishi Lancer Evo. VIII, MR, FQ, 3, 20."
- Richard Hammond, Top Gear

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 januari 2007
En rolig sak som kan dra ström är lampan i hanskfacket (stavning?), att den inte släcks. Så den lyser där och drar lite ström sakta men säkert.

Annars är radio en vanlig bov?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

643 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
batteriet är helt nytt. det här hände för 3 veckor sen första gången. tänkte typ. . kanske glömt nån lampa?. . åkte 50 mil och antagligen blev batteriet full laddat. . inget hände på 2-3 veckor. fungerade klockrent. hände i förrgår. . batteriet tomt. rulla igång och körde en liten sväng till affären. . starta nätt å jämt där. körde hem och sen stendöd. så antagligen drar den liiiite batteri hela tiden eftersom det räckte i 3 veckor och nu när mna kör så korta sträckoir så orkar den inte ladda up..  jo det där med säkringarna ska ja titta upp smile. tack för tippset. kom gärna med mer förslag vad det kan vara. .

1 002 Inlägg
18 januari 2007
det tar ungefär 10 min bilkörande att få tillbaka en ström som gått åt för att starta bilen EN gång.

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 januari 2007
Hört att vid kallstart på vintern så tar det 20 min att få igen det...

Kanske va en liten överdrift, vad vet jag? tongue

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

643 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Gräsberg skrev:
det tar ungefär 10 min bilkörande att få tillbaka en ström som gått åt för att starta bilen EN gång.

joo tack det har jag märkt wink

21 761 Inlägg
18 januari 2007
Svenss0n skrev:
batteriet är helt nytt. det här hände för 3 veckor sen första gången. tänkte typ. . kanske glömt nån lampa?. . åkte 50 mil och antagligen blev batteriet full laddat. . inget hände på 2-3 veckor. fungerade klockrent. hände i förrgår. . batteriet tomt. rulla igång och körde en liten sväng till affären. . starta nätt å jämt där. körde hem och sen stendöd. så antagligen drar den liiiite batteri hela tiden eftersom det räckte i 3 veckor och nu när mna kör så korta sträckoir så orkar den inte ladda up..  jo det där med säkringarna ska ja titta upp smile. tack för tippset. kom gärna med mer förslag vad det kan vara. .

Hur länge sedan är det som batteriet byttes, hände detta efter att batteriet byttes eller före?

I vilket fall som helst så bör du ladda upp batteriet med en batteriladdare för att verkligen få det fulladdat eftersom det har varit så pass mycket urladdat, bilens generator kan inte få det helt uppladdat.

1 002 Inlägg
18 januari 2007
kanske dax att byta generator yikes den kanske inte laddar?

"Det är slut med bilen den dagen då det kostar mer att parkera den än att köra med den"

643 Inlägg
18 januari 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Svenss0n skrev:

Hur länge sedan är det som batteriet byttes, hände detta efter att batteriet byttes eller före?

I vilket fall som helst så bör du ladda upp batteriet med en batteriladdare för att verkligen få det fulladdat eftersom det har varit så pass mycket urladdat, bilens generator kan inte få det helt uppladdat.

var före batteriet. . men jag var å klaga nyss. så jag fick ett nytt batteri hem big_smile . bytte för 2 veckor sen. . så nu har jag batteri nog å försöka fixa felet. ska prova med mätare å alla säkringar imorgon smile

Sök