Ingenting som jag skulle vilja ha på en standard svenssonbil:
INSTRUKTION FÖR TREDELADE BBS RACINGFÄLGAR
Split bultar dras med 17,0 Nm exakt, detta ska göras med en kalibrerad momentnyckel.
Splitbultarna måste efterdras när fälgarna är varma efter ett par varvs körning första gången fälgarna används eller när någon del har bytts vid skada. Annars är det stor risk för läckage. Alla gängor ska vara torra. Ingen tätmassa skall användas mellan fälgbanor. Tätringen byts bid behov.
Splitbultar byts vid varje byte av delar på en fälg.
Alla centrum skall röntgas efter varje säsong för att sorteras ut om det finns sprickor.
Vid en kraftig krasch ska fälgen eller fälgarna undersökas noga.
Vid minsta osäkerhet ska fälgarna röntgas.
Ett centrum håller mellan 1-3 säsononger beroende på användning.
Efter detta ska centrum bytas.
Fälgbanor byts vid ovalitet eller sprickor.
Röntgen kan utföras inom flygindustrin där materialutmattning är vanligt.
OBSERVERA! Fälgen är en mycket vital del av bilen och bör hållas i gott skick med regelbundna kontroller
för att undvika olyckor vid montering av däck och vid körning.
Källa:
https://www.oclbrorssons.se/99294_SE.htm