Hej alla grymma bilbyggare!
Tänkte dela med mig lite av ett nyligen på börjat hot Rod projekt för den intresserade.
uppskattar råd och tips då detta är mitt första projekt och man från början inte är speciellt bil kunnig. Men det ska nog gå vägen i alla fall
Lite info: Den är byggd av en tidigare ägare som var/är plåtslagare så ramen och karossen är hemma bygge. Inget av det som är byggt nu är gjort utav mig och om något därute skulle besitta mer kunskaper om denna än jag, är de välkomna att höra av sig.
Sitter en chrysler 318 som tillhör LA-serien samt en 727 automatlåda som nyss fått sig en genomgång. Rengjord och alla packningar bytta. Såklart tagit hand om all rost som tyvärr existerade.
I nuläget har motorn blivit ihop plockad och nya bultar köptes igår. Då det saknas några bultar passar jag på att byta ut alla i samma veva då de som finns är ganska rostiga och det vill man inte ha.
Nya ventilkåpor i krom köpta och har även kommit hem.
Problemet nu är att startmotorn ej fungerar, lämnade in den i fredags och fick svar idag att det saknas delar som de uppskattade skulle kosta ca två tusen. Träffade dock som tur var på en snubbe som råkade sitta på några startmotorer till just chrysler och sa att jag kunde få låna en för att se att motorn går igång och inte är skrot.
Efter det blir det att kolla över hjulupphängningar, allt bråte och fixa ett ramkryss då det ej existerar.