12 december 2020
Trådstartare
Länge sen man uppdaterade denna tråd men nu sker det äntligen!
Har inte hänt så mycket sen i somras ärligt. Mest planerat och diskuterat med min besiktningsman om hur jag tänkt så man inte bygger bränner massa pengar och sen inser att det blir fel.
Plockade hem en ”ny” axel i september, slutade med att jag valde en volvo 240 bakaxel.
Den har sedan dess tagits isär och fått sig en genomgång, allt såg förvånansvärt fint ut. (smart som man är har man inte tagit några bilder) idag skulle det sista sättas ihop bara för att inse att jag glömt köpa en hel del bultar som fattades 😂 så det får bli på måndag istället.
Har landat i att jag tänker hänga axeln i ladderbars (invinklade mot kardan) och coilovers bak. Fram hade jag hoppats kunna använda den axeln som satt när jag köpte bygget men besiktningsmannen sa aj aj. Så blir förmodligen att köpa ny vilket svider till i plånkan. Sen 4-link fram på det och unisteer då jag börjar inse att jag inte kommer få till det bra med en snäcka.
Jag vet ju att det finns en hel del duktiga och extreeeemt mycket mer erfarna byggare här än vad jag är, så är det någon som sitter på några tips eller bra lösningar är jag inte sen att ta emot de 😄