Det var många år sedan jag höll igång en tråd på detta forum, men efter att ständigt läst andras trådar så kom suget tillbaka på att göra en egen.
Har ett gäng bilar jag och sambon håller på med så det får bli lite av en samlingstråd som rör alla fordon istället för att göra en separat för varje tänkte jag. Då jag har lite förkärlek till första generationens V70 så kommer det just därför vara ganska mycket sådant här i tråden. Dock är jag "all-ätare" när det gäller bilar så det kan mycket väl dyka upp något helt annat också
Börjar väl med en kort presentation av bilarna i vagnsparken som start. Först ut blir Sambons bil, en svensksåld V70R FWD -98.
Det som är modifierat på denna hittils är:#C70 klarglas.
#3" system med racekat.
#18" R-fälgar (Nya på G!)
#XC-grill.
#Performance line fjäderbensstag.
#V90 Torkare bak.
#Masurbjörk-inredning
#T-5R mittarmstöd i mocka.
#Kromringar i mätarhuset.
#Lackerade stänkskydd.
m.m
Sen har även jag en V70R FWD -98 som köptes in i vintras i ganska trist skick. Bakluckan var totalt genomrostad och huven hade även den stora rostställen, i övrigt var den skaplig men köptes in som ett projekt. Baklucka samt huv byttes direkt och jag saknar dessvärre bilder på hur den såg ut innan bytet.
Efter en tid så monterades C70 klarglas samt nya fälgar och lite annat småpill.
Modifieringar på denna hittils är:#C70 klarglas.
#XC-grill.
#19" Mirzam.
#Alpine 178BT HU.
#V90 torkare bak.
m.m
Eftersom jag vill kunna göra iordning min saffran så köptes även en "slit-och-släng" in. Valet föll på en V70 2,5T -98 med lite godis på. Dock så hade bilen stått en bra tid så jobb på den fanns gissningsvis, men priset var rätt så det blev affär.
Mina Mirzam fick ta plats på denna samt att coilsen skruvades ner lite. Efter åtskilliga timmar av puts och genomgång av bromsarna så rullades denna till besiktningen och gick igenom utan problem
Modifieringar på denna hittils:#C70 klarglas med svart-lackad "sarg"
#Stylingblinkers (Ska hitta nått alternativ till dessa)
#XC-grill.
#R-front.
#19" Mirzam (Lånade från min saffran)
#Coilovers från J-spec.
#Steg 1 chip.
#3" system med dubbla utblås.
#AWD bakstöt.
m.m
Satt på facebook och slösurfade och snubblade över denna V70 T5 -98 med blåst topp-packning. Priset var rätt så slog till på denna. Tog hem den och monterade ny topp och passade samtidigt på att snygga till lite i motorutrymmet när jag ändå rev.
Dock visade det sig ett tag efter jag var färdig att bottendelen började bli kass och orken rann ur mig lite.. Denna får nog donera lite delar till mina andra V70.
Modifieringar på denna hittils:#USA-blinkers.
#XC-grill.
#R-front.
#Feritta system bakre bit med dubbla utblås.
#AWD bakstöt.
#Lackade stänkskydd.
#17" Titan.
m.m
Det var en liten presentation av mina nuvarande bilar och vad jag hittils gjort. Ägnar ganska mycket tid i garaget så finns det intresse så håller jag denna tråden vid liv så fort jag gör något som är värt att visa. Har saker på gång med samtliga bilar