Blir inte klar denna helgen ett rör till partikelfiltret var ihopsvetsat och går inte att få loss så får beställa ett nytt på måndag men mycket annat går att skruva dit så längd iallafall
Fick ihop lite till innan jag slutade för dagen och kan beställa det sista jag behöver imorgon Så det som är kvar inför start är det röret till partikelfiltret, ett tryckrör, inlopsrör, lufta kopplingen montera den sista kylarslangen och fylla på glykol, montera fläkten och byta filtret och fylla på olja. Tror inte att det var något mera
Nu har jag fått ihop allt bara att fylla på mera glykol hade inte tillräckligt hemma, men första provturen ut ur garaget är utfört nu iallafall
Fick inte tag på ett rör till bilen men kom och tänka på att lastbilarna har liknande rör till partikelfiltret och vipps så hade man ett rör tog med mig två sorter viste inte vilken jag hade
Fyllde på glykolen och tog en provtur och fyllde på mera lät den stå på tomgång sjönk lite till så fyllde på lite igen, skall kopplas in datorn och fixa med spridarna och nolla det mesta värdena så den kan börja om
Jaa då håller man på att byta dörrgångjärn på förardörren, vilken skit men det är ju ford som ägde Volvo när denna togs fram så det förklarar en hel del. Listade ut ett bra sätt på att byta ut dom version ett på denna bilen blev att svetsa fast brickan i botten nästa version blev att gänga och sätta i en m6 bult i botten så version två blev bättre
Sedan så felsökte jag v-bakdörr varken rutan eller låset funkade, visade sig att det fattades ström i en grönvit kabel till dörren fick den 12 volt så funkade allt, började leta vart den var av men kom till instrumentbrädan så försvann kabeln så får kolla på jobbet vart den går hen och dra en ny kabel till den dörren och lösa felet förhoppningsvis.