Hämtade lite nya grejer från Eklunds i Skövde.
God morgon på er då.
Igår var jag en sväng på Eklunds bildelslager, på delplocken dem har där man själv skruvar delar. Tanken var att jag skulle ut på jakt efter täcklisten till bilens mugghållare, den jag skulle montera, den jag beställde. Hittade emellertid ingen list av rätt modell, för beroende på årsmodell på 9-3 (även ng) så är det olika fästen till listen i konsolen.
Men vad jag istället fick med mig av en uppsättning pluppar till ventilationen som ni er här matchande trim till bilens övriga detaljer. Vidare ett ställbart armstöd i svart skinn, även ett lastnät jag såg var helt (!) samt ett handtag till bagagerumsgolvet. Det sistnämnda satt i kombil-modellerna men ska göra något snyggt till EspressoBlack så denna passar.
Ett lastnät, som nytt!
Handtaget till öppningen av bagagerummets golv. Satt ju egentligen på SportCombi modellerna på slutet men ska bygga något kul till Espresso Black så den passar, tycker det är ett snyggt tillbehör.
Fräscha "nya" pluggar till ventilationsutblåsen, med silverkanterna. Passar fint till bilens övriga interiör.
Ett snyggt fräscht armstöd, ställbart, originalet som sitter i nu går ej att justera. Denna är i svart skinn men gör inget då det ändå kommer bli snyggt då ja det även finns andra svarta inredningsdetaljer.
Som nytt! Ett nytt ställbart kostar över 1000:- men jag gav 200:- för alltsammans!
Jag vet att plupparna kostar helt nya en hel del, tror de låg på över 100:- styck som nya från SAAB Parts Webshop för en tid sedan - medan de vanliga svarta låg på kanske 19:- styck.
Han med Eklunds en sväng igår pga att jag jag slutade jobbet väldigt tidigt, nu har jag tre långa dagar på jobbet följt av en ledig helg så det lutar väl åt montage av grejerna under helgen, återkommer naturligtvis med före och efterbilder