Följ Med på en Riktigt roligt resa med mig att bygga en Volvo PV Quattro som ska SFRO besiktas efter alla Deras regler Donatorbil är från en audi a6 v8 quattro Som ska bli uppskrämd
Nu e pv motorn halvvägs klar 😎 blev lite grann förbättring tycker jag 😂 Nu väntar jag på plattorna till insuget som håller på att vattenskäras
Fick helsvetsat ramen ikväll samt stadgat upp. Fjäderbenstornen. Tanken är att ha kylaren liggandes i motor utrymmet 🙄 ska iväg o köpa mer stål för ska kapa upp för drivaxlarna så måste göra ett U i ramsnoken 😴 samt har slipat in ventilerna i toppen så väntar på den ska planas ochså. Många järn i elden samtidigt 😂
Inte för att lägga mig i för mycket, men jag hade nog försökt att göra det upp och ner vända U:et som du snackar om till ett O. Dvs svetsa eller bulta på något i underkant för att sammanlänka de två sidorna av rambiten. Annars så kommer den att vara väldigt, väldigt mycket svagare just där. Annars så ser det skit-fint ut det här👍🙂
Inte för att lägga mig i för mycket, men jag hade nog försökt att göra det upp och ner vända U:et som du snackar om till ett O. Dvs svetsa eller bulta på något i underkant för att sammanlänka de två sidorna av rambiten. Annars så kommer den att vara väldigt, väldigt mycket svagare just där. Annars så ser det skit-fint ut det här👍🙂
Alla råd är alltid välkomna😀 nja det e tänkt att jag ska kapa upp där sen kapa balk bitar i samma dimension som ramen är och lägga som en upphöjning 😂 men man vet aldrig om det blir som man har tänkt 😂 ett O är nästan lite omöjligt o göra för drivaxlarna ligger redan nära subframen när dom sitter i 😴
Alla råd är alltid välkomna😀 nja det e tänkt att jag ska kapa upp där sen kapa balk bitar i samma dimension som ramen är och lägga som en upphöjning 😂 men man vet aldrig om det blir som man har tänkt 😂 ett O är nästan lite omöjligt o göra för drivaxlarna ligger redan nära subframen när dom sitter i 😴
Jaja, då fattar jag problemet! i så fall skulle jag nog rekommendera att använda ganska mycket stål istället 👍 livet är inte lätt med fyrhjulsdrift 😂
Jaja, då fattar jag problemet! i så fall skulle jag nog rekommendera att använda ganska mycket stål istället 👍 livet är inte lätt med fyrhjulsdrift 😂
Hahaha nä det ska gudarna veta att det ett rent helvete 😂😂
Pysslat lite med pvn och drivaxlarnas tunnel. Och kom slog mig en tanke att jag hade ett inconel rör liggandes med 6mm gods i sig. Fick kapat upp det och tryckt ut så det liknar ett U sen bara bränna på. Fick ringt min sfro gubbe ochså och han ville ha en stötta från fjäderbentornet till. Främre ramsnok så bara o svetsa dit ett 30x30x3mm fyrkantprofil. Ser kanske konstigt ut på. Bild men det kommer smälta ihop med motorn senare 🙂
Kapade till nästa sida med staget för stöttningen. Och gjorde locket så den döljs lite 🙂 ska trixa med drivaxlarna och får nog ändra om fjäderbenen en gång till i underkant för dom rider lite grann på drivaxlarna 😴