3690
Sök

Köpråd kombi/halvkombi under 100 000

23 Inlägg
19 december 2020
Trådstartare
Hej!

Min familj ska ha tillökning nu och är därför ute efter en lite större bil.

De modeller jag tittat mest på nu är Skoda octavia 1.6 TDI 2014-2016 och VW passat 2.0 TDI 2011-2013.

Min fråga nu är vilken bil är mest för pengarna? Och då tänker jag på billigast o äga med minst problematik. Givetvis är det alltid något som behöver fixas ibland men vill ha en så ”problemfri” bil som möjligt.

Är själv inte så kunnig om bilar så vet ni någon bättre modell tar jag även tacksamt emot tips:)

IT Geek och Audiot
127 Inlägg
19 december 2020
Varandes Passat ägare så säger jag en Passat TDi 170 4motion med DSG, som du ser till att göra en EGR delete på (mjukvarumässig).  Alternativt en Audi A6 3.0 tdi quattro, ett riktigt lokomotiv.

Andra kommer ge dig andra råd.. Men som jag nyligen skrev här på forumet:  Begagnade bilar är individer, finns citroner och måndagesex av alla märken, och de enstaka juvelerna som bara tickar på och går. Kolla servicehistoriken och tidigare ägare. Färre ägare brukar ofta indikera mer omtanke om bilen.

Ett tips: Sitter det skitdäck på bilen (Linglong typ) så är antagligen oljor och service i övrigt illa skött. Men har den jämt nötta märkesdäck (Continental på en tysk, michelin på en fransos etc..) och fälgar av orginalmodell så antyder det mer genomtänkt service och omhändertagande.

Undvik: Poppys på instrumentpanelen, solfilm på framrutorna, blålila LED i dimljusen, svartlackade kromdetaljer som flagnar och uttryck som "byt bara ABS givare för en 500-ing så går den igenom besiktningen".. tongue

Have fun!

ps, Skoda Superb är en ruskigt rymlig bil..

Sök