3029
Sök

Uppkörning :)

No Use For A Title
17 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Jag antar att detta ämne har varit på tapeten ett antal gånger här på detta forum, men jag skulle verkligen uppskatta ett par svar smile
Jag fyller år om några dagar och ska väll till att boka uppkörning snart. Jag undrade en del saker om just uppkörningen och om jag kunde få lite tips inför "den stora dagen".
Har kört 3 ggr på körskola för att kolla igenom att jag lärt mig rätt och så, annars kört mkt privat.

Ngn som vet med all säkerhet hur man ska göra i samband med vänstersväng på landsväg. Hur många bilar det får vara MAX bakom och sånna grejer.

Skulle vara glad om jag kunde få lite tips med saker jag kan ha i åtanke smile Gärna om ngn har kört upp i Västerås som kan berätta lite smile

Tack på förhand

Att åka komunalt är som att låta Anna Book vakta 10 pizzor, dömt till att misslyckas.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
29 januari 2007
Jag körde en lektion precis innan uppkörningen bara för att "finslipa" och klarade uppkörningen på första försöket så det behöver inte vara några problem smile

Det enda egentligen du behöver tänka på (förutom alla trafikregler) är att ta det lugnt och planera din väg. Du kan nästan inte ta det för lugnt, så om du överdriver lite så blir det perfekt tongue

Vänstersväng på landsväg fick jag göra en gång på min uppkörning, och då hade jag inga bilar bakom mig. Du kan ju göra så att om du känner att det är lite bilar bakom och du inte vill stanna mitt i så kör du förbi, svänger av höger nästa och vänder. Då har du även planerat din körning lite smart, så det är pluspoäng smile

Blinka i samband med alla svängar, och TIDIGT!
150 meter sa min trafikskolelärare till mig, och "uppkörningstjejen" klagade inte när jag överdrev lite med blinkers.

Västerås körde jag inte i, men däremot i Göteborg centrum. Har svårt att tänka mig att det är svårare i V-ås tongue
Bor i trakterna av Västerås, och körningen där är enkel jämfört med Gbg.

Lycka till och ta det lugnt så går det fint!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

No Use For A Title
17 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Tack för svaret !
Jo jag kan tänka mig att det skulle vara svårare i Gbg.
Uppskattar gärna lite mer tips smile

Att åka komunalt är som att låta Anna Book vakta 10 pizzor, dömt till att misslyckas.

elektriker
591 Inlägg
29 januari 2007
Ja körde upp i v-ås! fick en riktigt enkel runda på ca 40 min med en riktigt schysst uppkörningsledare! hoppas på att du får den snubben för ja såg ju dem andra gråsuggorna som kom ut från rummet på vv o hämta nåra andra förväntansfulla, de såg inte roliga ut:P
lycka till btw;)

---------------> Kimpan

No Use For A Title
17 Inlägg
29 januari 2007
Trådstartare
Åh fan va bra, jag hoppas att jag får han då.. Vart körde du typ ? och vad fick du köra ?

Leg. Spådam
816 Inlägg
29 januari 2007
Varför inte bara läsa gamla trådar? Allting finns ju redan... Sjukt trött på att garaget ska svälla över med frågor om uppkörningen... Läs litteraturen, övningskör, that's it.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.

elektriker
591 Inlägg
29 januari 2007
cORE skrev:
Åh fan va bra, jag hoppas att jag får han då.. Vart körde du typ ? och vad fick du köra ?

Börja med att vi drog en repa ut mot irsta o in till nån liten sketen by som man ska tänka på o köra sakta o kolla sig noga om som fan runt överallt sen åkte vi in till stan igen o åkte runt cityringen en sväng sen till villaområdet bakom sjukhuset o kolla om ja kunde högerregeln:P sen va de bara tillbaka till vv o tacka o bocka för lappen;)

---------------> Kimpan

No Use For A Title
17 Inlägg
30 januari 2007
Trådstartare
Najs, det lät inte allt för svårt. Hoppas jag också för lika lätt smile kan återkomma lite senare när det börjar närma sig smile

elektriker
591 Inlägg
30 januari 2007
cORE skrev:
Najs, det lät inte allt för svårt. Hoppas jag också för lika lätt smile kan återkomma lite senare när det börjar närma sig smile

hehe jo:P Gör så!

---------------> Kimpan

Sök