Carldussin skrev:
Själva åker dom väl Ferrari!
Fordon & trafik Bilar Bilar: köpråd
Stora tråden om bilhandlare & bilfirmor
41234
Idag, 17:19 #37
Tomatji
Medlem
Reg: Feb 2021
Warning!Nät Bilskojare typ Fräck Zigge prutar fett: PRISBUD från: "Vi köper din bil.se"
"Slutligt försäljningspris
för din Audi
28 386 kr "
Min "Fantomsvarta" Audi Quattro 1,8T S-Line 20.000 mil , Ongen rost eller ofog synbart. Bra skick!
Nybesiktigad/Skattad 2021 Maj. Årsmodell 2007 uttagen 08.
Nyservad/ bytt Kamrem , Vattenpump , Oljesil , T- Stifft Bosh, fyra nya Tändspolar, Batteri Olja. m.m nyss Juni 2021 också stor AC-service på Audi samt byte av tryckventil /sensor à 10.000:- den servicen.
Två nya orginal kompletta frontjus monterade samt ny Vindruta & Bosh T-Blad efter stenskott.
Nya Däck Dunlop 16" sommar 2021 och Vinter Bridgstone dubb.på 17" Alufälg Orginal 2020.
Servad med kvitton från Audi för omkring 60.000 kr undet 2020-21.
☆ - HUR TÄNKER DOM?
Helt rätt är väl så de tänker?
Vi pratar alltså om en B7:a. En 07:a med 20-25K på mätaren (quattro osv) börjar i pris, på Blocket, vid 30K.
"Ja men det är ju bytt ditten och datten". Ptja, de resonerar väl som så många andra, inklusive mig själv;
Jag tänker inte betala dig för att du bytt kamrem, däremot tänker jag pruta om du inte gjort det.
Jag tänker inte betala dig för att du köpte nya vinterdäck förra säsongen, men är däcken slut tänker jag pruta på det. Osv osv osv.
Att serva en bil, som inte ens en bra dag, är värd det servicen/arna kostar, är bara rent vansinne. Än mer så om man senare tänker sig att man ska "få tillbaka" av det.
Det som görs enligt vad som "behöver göras" på en bil (ex.vis att där är nybytt kamrem, service, byte av ruta osv) bidrar, enligt mig, till ytterst låg (inte obefintlig) prisökning. Det bidrar däremot till att betydligt fler är intresserade av bilen.
Sen är det som påpekats i tråden; säljer man sin bil till en handlare (oavsett vilken) så är det -givetvis- som så att man får "betala" (i form av att just få mindre för sin bil) för enkelheten.
Man "betalar" för att slippa 300 personer som påstår att de ska dyka upp och "sätter mig i bilen och kör nu direkt" och sen aldrig kommer.
Man "betalar" för att slippa alla som kommer dit, ska provköra en ordentlig stund och sen måste "hem och prata med frugan" och sen försvinner fortare en en löning fredagen den 25:e
Man "betalar" för att slippa alla personer som tycker att du gott kan gå ner MINST 30% i pris, 10min efter att annonsen kommit ut, utan att de tittat på bilen, och sen blir sura och otrevliga för att du inte går med på det.
Så...enkelt...är...det.