4443
Sök

Batteribyte 4 år gammal Nissan qashqai

3 Inlägg
20 december 2021
Trådstartare
Hej!

Har en Nissan qashqai från 2016 som nu behöver byta batteri. Den går på bensin och har ingen av och på funktion vid stopp.
Är verkligen orginalbatteri så dåliga?

Ska tilläggas att jag inte är första ägaren till bilen så vet inte om det är orginalbatteri på den. Kan man hitta vilket batteri som satt i den från början?

320 Inlägg
20 december 2021
faktum är att nissan har varit drabbad av dåliga italiensk tillverkade batterier så inte så konstig
byt till ett märkesbatteri så kommer den att funka

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 december 2021
sole_oggi skrev:
Hej!

Har en Nissan qashqai från 2016 som nu behöver byta batteri. Den går på bensin och har ingen av och på funktion vid stopp.

Ska tilläggas att jag inte är första ägaren till bilen så vet inte om det är orginalbatteri på den. Kan man hitta vilket batteri som satt i den från början?

Fyra år?? Den är ju snart sex år så det kanske är dags för ett batteribyte.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

3 Inlägg
20 december 2021
Trådstartare
Vettemannen skrev:
sole_oggi skrev:
Hej!

/Benny

Sry! Den är 2016 års modell. Den är från 2017.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 december 2021
sole_oggi skrev:
Vettemannen skrev:
sole_oggi skrev:
Hej!

/Benny

Sry! Den är 2016 års modell. Den är från 2017.

Om det är en 2016 så släpptes den väl i slutet av 2015, alltså är den sex år eller vad menar du??

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (20 december 2021)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

4 487 Inlägg
20 december 2021
Finns ju tidiga och sena av -17..

5 131 Inlägg
20 december 2021
Som nämnts tidigare så drabbades dom av dåliga batterier så att det funkat så pass länge är bra ändå. Dom flesta batterier höll bara något år och byttes på garantin.
Batteriet är bara att byta ut.
Senast redigerat av mb_pucken (20 december 2021)

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

2 405 Inlägg
20 december 2021
Inget ovanligt.   Bara att byta batteri och se glad ut smile

Åk på mekonomen eller liknande och köp ett nytt

3 Inlägg
21 december 2021
Trådstartare
Det satt ett Nissan orginalbatteri i. Det är bytt och nu går den som en klocka!

Tack för era snabba svar!

7 486 Inlägg
22 december 2021
Man kan ha otur även med s k kvalitetsbatterier.
Sålunda fick jag byta ett dyyyyyrt Boschbatteri efter 4 år.
Blev tvungen köpa ett likadant eftersom det är specialdesignat, både till format, polplacering och poldimension.

Sök