matteeee skrev:
Cuefa skrev:
Ja det blir lite av en sport att planera långresor, även om man använder t.ex ABRP eller dylika appar.
Och de som står för länge på laddplats är en styggelse.
Bara o slita ur kontakten om dom inte ställt den på att alltid vara låst förstås...
Spännande, ska bli kul o se vad du hittar för ersättare!
Ioniq 5 är ball, likaså Hyundai EV6.
Men det är sanslösa väntetider (och pengar!) mer eller mindre oavsett vad man väljer...
Kia EV6 menar du
Jag är fortfarande kluven själv. Ladd-logistiken talar för Tesla, men inte prislappen, Y är vansinnigt dyr och 3 i överkant ändå.
Utseendet på Ioniq 5 är bara wow, förutom inredningen som är för ful..
Kia EV6 är snygg fram, men bak är den ju hemsk... Inuti helt ok.
Provkörde MG Marvel R häromdan, och den gillar jag överallt - utom det faktum att AWD inte funkar i backen och att den har en 2-växlad låda - som märks. Känns som att köra fossilt igen... Blä. Och för dyr...
Enyaq gillade jag, men är inte så säker på alla mjukis-buggar VAG lyckas med.. Känns som en risk.
ID4 är inte min smak helt.
Cupra Born är sketasnygg, men ska jag byta vill jag ha ett steg upp. Släpper Cupra en "ID4/Enyaq" blir det intressant - om VAG får rätt på mjukvarorna.
Turligt nog har jag inte bråttom. Skönt
Kia, Huyndai... same shit, different name 🙈
Ja, Ioniq 5 har en udda insida, men vad jag gillar minst med den är nog materialvalen...
Kian ser jävligt märklig ut bakifrån, som du säger. Även snett bakifrån är det en konstig linje över bakluckan.
MG saknar väl även värmepump? Eller finns det som tillval?
Den tvåväxlade lådan kan jag förstå kan kännas klonkig i en sån bil, den känns dock inte alls i t.ex Audi e-Tron GT (som ju bara kostar 1.4mkr...)
Du får hålla ögonen på hur min Enyaq sköter sig då! Hittills är det få fel efter dryga 1200 mil.
ID.4 är ju egentligen en Enyaq o vice versa, precis som Audi Q4 e-Tron. Audin är för dyr, ID.4 gillar jag inte formspråket riktigt på, framför allt insidan.
Cupran e cool som fan, men jag har svårt o tro att dom kommer satsa på något större i el-väg än på bra jävla länge faktiskt.
Man ska skynda långsamt! Du har ju redan en vettig bil att åka i, jag hade ju 2 val - antingen byta till elbil eller byta till jobb närmre hem.
Med facit i hand tror jag (än så länge... 😬) att jag gjorde rätt val...