4597
Sök

Trimma Audi S3

Fri fart för ett fritt folk!
14 287 Inlägg
18 mars 2022
Utmarks-Loke skrev:
Jag tyckte det var rätt dyrt för mjukvara, större bränslepump och större avgassystem inklusive katalysator. Det är ju tex. ingen större turbo med i offerten

håller med  det är ju inget skit stort jobb att kasta upp ett avgasystem och högtryckspump.     

inget avancerat alls igentligen det enda som gäller är ju att hitta anpassad programvara för grejerna bara.. men det är ju "standard" mods på en 2.0tfsi.  att uppgradera pumpen är istort sätt första moddet man gör på dom.
sen downpipe och sen turbo byte och intercooler byte då blir dom ganska snabba. 
men att det är dyrt ser man ju bara om man kollar på debiteringen av tändstifts byte.. 800 fucking kronor för att byta 4st stift     det är 5min jobb liksom.  det är inget speciellt svåra motorer att byta stift på..

skulle inte låta dom röra något jag äger med dom fantasi priserna smile

dom mesta grejerna gör man själv väldigt enkelt utan väldigt lite kunskaper.       det är ju först när man byter turbo osv som det börjar bli lite svårare möjligen att downpipen kan vara krånglig att byta.  men vill minnas att vi bytte på polarns  octavia Rs och det var inte svårt och borde inte skilja jätte mycket mellan dom.

Kör fort så hinner inget hända...

6 127 Inlägg
18 mars 2022
Growe skrev:
men att det är dyrt ser man ju bara om man kollar på debiteringen av tändstifts byte.. 800 fucking kronor för att byta 4st stift     det är 5min jobb liksom.  det är inget speciellt svåra motorer att byta stift på..

Luftfilterbyte för 400kr är också rätt saftigt när det bara är för själva jobbet, filtret ingår inte i summan

14 287 Inlägg
18 mars 2022
Utmarks-Loke skrev:
Growe skrev:

Luftfilterbyte för 400kr är också rätt saftigt när det bara är för själva jobbet, filtret ingår inte i summan

dom tar dessutom dubbelt betalt för att demontera och montera pumpen.. för  tar dom betalt för byte av tryckaren vilket är helt rätt att byta den ska utan tvekan bytas.. men sen lite längre ner dyker byte av  högtryckspumps  smile     man kommer inte åt tryckaren utan att demontera pumpen...    och att byta tryckaren när pumpen är lös är en hundra dels jobb.. lyft ur lyft i den nya pumpen är inte heller något jätte jobb..  dom mesta videosarna som finns på tuben är 8-15min lång ;-)
Senast redigerat av Growe (18 mars 2022)

10 Inlägg
18 mars 2022
Trådstartare
Tack för era svar! Jag har kontaktat ett par andra firmor för att jämföra priser. Vad jag hört är dock Stertman bäst på Audi men jag kan ju inte ett skit.

Forummoderator
18 127 Inlägg
19 mars 2022
Hur gammal är du? Tänkte om du är rätt ung så kanske du gasar på rätt friskt. Trimmade bilar tar stryk...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 354 Inlägg
19 mars 2022
Instämmer också att det låter lite dyrt.

Snabbt räknat på vad jag bytt på min bil med avsikt att trimma så ligger jag en bra bit under den offerten  du fått och fått minst 100hk mot vad bilen hade org. Visserligen bytte jag också det mesta själv men som tidigare skribenter skrivit så är det dyrt när du inte får en större turbo med för dom pengarna.

Nä, kolla med någon annan. Vet ej vart andra brukar ta sina VAG bilar men det var ändå i det saftigare laget med tanke på vad du får.

10 Inlägg
19 mars 2022
Trådstartare
Hybrid_ skrev:
Hur gammal är du? Tänkte om du är rätt ung så kanske du gasar på rätt friskt. Trimmade bilar tar stryk...

Jag är inte ung och jag kör ganska lugnt vanligtvis.

538 Inlägg
19 mars 2022
Man behöver väl inte civilingenjörsexamen för det jobbet!!

En välutbildad teknikkonsult skulle vara glad om han kunde debitera sina kunder den timtaxan (1350:-)

14 287 Inlägg
19 mars 2022
Hybrid_ skrev:

ähh den där motorn tål den lilla effekt höjningen..  du kan spöa den där motorn till oändlighet utan problem när man bara höjer effekten så lite det handlar ju om effekt runt 300-340hk mot orginal 265        har ju som sagt åkt i polarns skoda octavia rs som hade uppgraderat turbo+intercooler med   370hk helt oöppnad endast större turbo och lite bränslemots och en studdigare koppling.. och han kör inte snällt med grejerna.. gick hur fint som helst. 
men visst det räcker med en som inte kan fixa optimeringen så är det ju så klart skrot snabbt.  men annars tål dom att användas..

Sök