1849
Sök

Hur har DU råd?

182 Inlägg
4 februari 2007
Trådstartare
Har läst en bunke trådar om folk i 18års åldern osv, som studerar, men ändå har råd att pilla en massa på sin bil eller köpa en dyr fin bil. Detta fick mig att fundera lite..

Jag har 1050kr i månaden och det är allt jag drar in. Av detta sparas ett par hundra och resten blir till bensin och festande smile

Tur att det inte är många månader kvar inan studenten och därmed söka ett jobb ;D

Hur har DU råd att göra det du gör med din bil?

Speed FMK
849 Inlägg
4 februari 2007
ja du. nu är det inget under till bil jag har. en gammal rostig 740 som jag köpte för 2000kr. men visst lägger jag en del pengar på den. jag har precis som du 1050kr i månaden men jobbar på loven och liknande. alla pengar går dock på bilen, har inte råd med något annat tongue

Mvh Ludde

SSS -12
3 217 Inlägg
4 februari 2007
Jag gör som såhär... Jag har ett extrajobb på en bemanningsfirma, som hyr ut folk... Alltså mig, tjänar lite pengar där och blir därför några korvören rikare!

Sen försöker man låta bli att lägga så mycket pengar på bilen och skapar eget, på såvis lär man sig med tiden också! Mycket gott kan faktiskt finnas på skrotupplag och liknande...

En kompis till mig tar samtliga cash och lägger på sin bil, en gång köpte han en bil med det han ville ha, och detta ganska billigt (skrotpris), plockade sin "styling" för att sedan få pengarna tillbaka från skroten...

Men som sagt, när det kommer till mig så har jag ett mindre jobb vid sidan om, detta brukar hjälpa väldigt många! Såvida man inte har täta föräldrar som är villiga till att hjälpa till!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

454 Inlägg
4 februari 2007
Börsen

SSS -12
3 217 Inlägg
4 februari 2007
Annars är ju poker en riskfylld men ganska härlig inkomst!

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

863 Inlägg
4 februari 2007
Själv stiger jag upp runt 5 varje lördag morron för att dra iväg och fylla på godis på coop smile Alla pengarna går förstås på bilarna! smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

.......
2 655 Inlägg
4 februari 2007
jag gjorde/gör:   farmor sparade pengar sen ja va liten, några 100 i månaden så när ja va 18 fick ja 24tusen, betalade körkortet (gick på 13000kr) (sen andra småsaker)  och bilen för 13500kr och allt ja gör nu, trimmar/renoverar får ja betala själv, började jobba förra veckan och får slita från kl 06:00 till 15:00 på dagarna på lack o blästrings verksta för att ha råd tongue
Senast redigerat av beemern (4 februari 2007)

873 Inlägg
4 februari 2007
Rangvald skrev:

Enkelt svar:

Det har jag inte.

Don't get mad, get even.

1 723 Inlägg
5 februari 2007
jag jobbar alldeles för mycket och tar alldeles för många extra pass. Men ändå har man en stinkig lön. behöver jag nämna att det är inom Handels?

"The Stig"
390 Inlägg
5 februari 2007
Man kan jobba i gruvan:D

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Snabb =)
247 Inlägg
5 februari 2007
Jag har som dig 1050, men sen jobbar jag extra åt folk och lägger alla pengar på soppa och fylla smile

Just real power no turbo shit =)

Gödseldräng
4 529 Inlägg
5 februari 2007
Sandman skrev:
Rangvald skrev:

Enkelt svar:

Det har jag inte.

haha lite bra jue tongue

inte lätt å ha råd hmm tur att bilarna står på morsan camaron e dyr i försäkring tongue

Living the good Life!
585 Inlägg
5 februari 2007
Jox skrev:
slår mej hårt o får ut på försäkringen....

big_smile

When the flag drops, the Bullshit stops.

252 Inlägg
5 februari 2007
Köpte bilen och åkte hyffsat orginal de tre åren man hadde lån på den.
Sedan spårade allt ur :-/

//Janne

8 Inlägg
5 februari 2007
Jag sålde min 850 glt för 35 ooo:-, lånade 6o ooo:- av farsan & köpte mig en 9-5 Aero.
Lånade pengarna 7 månader sen, nu är jag skuldfri.
Bor hemma samt drar in ca 25 ooo:- efter skatt, betalar av snabbt. smile

1 256 Inlägg
5 februari 2007
Jox skrev:
slår mej hårt o får ut på försäkringen....

Samma här, fast bara en gång! hmm

-utan 940
1 728 Inlägg
5 februari 2007
Nu har jag ett heltidsjobb så jag har betydligt större brist på tid än pengar. Min första bil var en halvrisig 740 för 17'000kr som jag köpte för sparpengar samt att jag sommarjobbade, har även för mig att mina försäldrar betalade försäkringen på 3000kr/år åt mig.

562 Inlägg
5 februari 2007
Inte så många som verkligen har råd.. men man lägger ändå pengar på bilen även fast man skulle behöva lägga pengar på annat som tex mat? lägenhet? hus? osv osv

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
5 februari 2007
tobi skrev:
Inte så många som verkligen har råd.. men man lägger ändå pengar på bilen även fast man skulle behöva lägga pengar på annat som tex mat? lägenhet? hus? osv osv

Allt är en prioriteringsfråga. Värderar man bilen högt så lägger man mer pengar på den, annars tvärt om.

Ganska logiskt faktiskt smile

Själv jobbar jag heltid på Tele2, så jag får in lite pengar iaf. Nästa månad ska jag börja skämma bort bilen. Börjar med en ny pop-maskin ^^

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Sök