Nu är det dags! Ledig fredag och man vaknar innan kl 06... Då kan man lika bra göra något bra av dagen tänker jag så jag går upp och går raka spåret ut i garaget och tar fram tvättprylarna. Nu är det dags för årets första tvätt!
Sen blev det till att packa kameran och lasta in frun så blev det frukost på Donken och sen ner till piren i Helsingborg för att ta årets första ordentliga bilder.
Måste säga att jag blivit lite ringrostig under vintern, men det kommer snabbt tillbaka igen : )
Riktigt härligt att få komma ut och köra igen. För att komma till piren så måste man passera genom Helsingborg centrum... Det var en upplevelse både för mig och stadens invånare
Turbon visslar så det ekar mellan byggnaderna. Jag borde tagit betalt från alla åskådare men jag bjuder på första passagen genom staden
En annan kul nyhet är att det blir ett nytt tillskott i bilfamiljen nästa vecka. Min trogna V50 ska få gå i pension och den letar just nu ny ägare.
På tisdag hämtas en Skoda Kamiq Monte Carlo. Lyckades hitta en 2022 med "stora" motorn, 1,5l 150hk och verkligen all utrustning som fanns att välja. Så det är panorama tak, surround ljud, sportstolar m.m.
Får se om det blir en projekttråd på den med eller om man blivit så vuxen att det blir en ren bruksbil... Ha... Alltid kul att försöka lura sig själv.
Klart det ska pillas lite i den bilen också
Önskar er alla en glad påsk!