Hej igen!
Har äntligen kört en runda och loggat körningen.
Hade tyvärr annat som kom i vägen, därför dröjde det.
Bild nr 1: Kall start, EGR ventilen på 0% och bypass på 99,96%.
Så fort kylvätskan når 35 °C stängs bypass. Ventilen är fortfarande på 0%
Bild nr 2: Kylvätskan når arbetstemperatur, ca 82 °C. Så fort detta händer öppnas ventilen till 0,39%. Den förblir i denna position.
Bild nr 3: Ventilens position växlar ett par gånger mellan 0,39% och 0,78%. Dock växlar det bara under några sekunder, sedan är den tillbaka på 0,39% igen. Den växlade så där några gånger under färden.
Det jag dock inte förstår är att jag hade en EGR-block off bricka under hela sommaren. Den det gjorde ingen skillnad alls. Bilen ryckte som den tidigare gjort. DPF Soot load ligger på 54% som högst vilket inte är jättemycket heller?
Har ni några tankar?
BILD 3 BILD 2 BILD 1