Nu sitter även bakaxeln i bladen, problemet med pinjongen löste sig själv då den blir rakare ner fjädringen sjunker till de läge jag gissar jag kommer använda som mest.
U-bultarna ledsna jag på och använder istället fyra helt vanliga bult. Hade inte en bra grovlek så just nu blev de 8st m10or med nylock muttrar. Fick kapa sönder u-bulten då jag inte kunde få ut den.
Har även rostlagat och snyggat till de värsta hålen jag kunde se. Den här ramen är tack och lov i väldigt bra skick. Iallafall om man ska jämnföra med dagens mordena japanska ramar. Är absolut ingen mästare på svets men är i fullt sjå med att bli bättre.
Blev också ny infästning till stötdämpare
Då de behöver möjlighet till längre spel och dessutom var i vägen för bäljarna.
Stötdämparna är också så slut som de kan bli, Ska få tag i nya med längre spel och även kanske lite hårdare. Har tyvärr ingen jättebra bild på detta.
När man har tillgång till världens bästa lastmaskin så vill man ju hjärna använda den. Körde in ramen under tak det är bättre en att den står i snön tänker jag.
Har tyvärr ingen bra tillgång till ordentligt garage så man får jobba med det man har.
Nu ska allt rivas isär blästrad eller slipas vet ej riktigt ännu, ska experimentera lite och komma på en bra lösning då jag har platsbrist och fukten hänger i luften.