Kan ju passa på att berätta mer ingående om maskinen som ska ner i bilen.
B230fk med org. Kolvar och H-profil
531 topp med större ventiler (46/38)
Planad 1mm, omgjorda förbränningsrum och portade kanaler
Hy35w på portat org. Grenrör
Kl t3 kamaxel med ställbart drev
Gröna R spridare
Billet svänghjul, runt 7kg vill jag minnas
707 tryckplatta från Audi s2
Tenaci 6 puck sinterlamell
Och hela kalaset styrs av ett Megasquirt 2 v3
Bild från när den lades i 940in den byggdes för
Det är hur bygget ser ut just nu, kommer bli en del ändringar framöver dock.
Turbon är alldeles för stor för sfro så den kommer reggad med typ en 16t eller liknande.
Kommer även ge mig på att svetsa grenrör och plenum.
Efter regg så åker hy35an på igen, 1200cc spridare och så kan man låta maskinen andas lite mer
Har säkert glömt en massa detaljer men det är väl i grova drag hur det ser ut!