Hej, precis skaffat en Golf 1.6 2006 års modell och den har lite rost på några ställen och undrar nu hur jag enklast och billigast fixar detta. I senaste besiktnings protokollet finns en kommentar under "bra att veta" som säger: Stomme sidobalk, båda sidor yttre, rostskadad.
Har tagit några bilder och från det jag ser är det sämst på förarsidan men uppfattar inte det som jättemycket rost även om det så klart bör åtgärdas.
Sen finns det också rost i framskärmen på båda sidor men även här mest på förarsidan. Det har liksom "släppt" lite i underkant på skärmen som syns på en av bilderna.
Lite funderingar, antar att sidobalken är mer akut att fixa till men hur skulle ni göra i mitt fall. Är inte så petig med lackeringen kan sägas och skulle faktiskt kunna tänka mig att lägga på färg själv efter jobbet med att fixa med rosten men har aldrig tidigare jobbat med detta så får i så fall prova mig fram.
Utifrån bilderna, hur illa skulle ni säga att det är? Och i grova drag om man lämnar in bilen för att fixa rosten både på sidobalkarna & framskärmarna, vilken kostnad snackar vi om på ett ungefär?
De tre först bilderna är från försidan & de tre sista bilderna är från passagerarsidan kan tilläggas.
Tar tacksamt emot tips på seriösa verkstäder inom kronobergs län med omnejd som gör såna här jobb för rimlig peng.