Jag måste återlämna mina gula registreringsskyltar till Transportstyrelsen. Jag ska posta skyltarna men jag förstår inte hur jag ska slå in dom. Det känns onödigt att använda en jättestor kartong för bara två registreringsskyltar och de får inte plats i postens blå kuvert.
Vad för krav har dom på skyltarna som skickas in, skyltarna ska väl ändå kasseras så att klippa dom i mindre bitar (eller vik dom på mitten) för att få plats med dom i en "blå påse" borde väl lösa problemet tycker man!?
Är väl bara att vika dom 1-2 gånger och slå in i nå´t och skicka? Så har iaf jag gjort och det har gått bra två gånger när jag sålt tidigare entusiastbilar utomlands.
The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan... Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare): https://www.instagram.com/rov_sweden/
Är väl bara att vika dom 1-2 gånger och slå in i nå´t och skicka? Så har iaf jag gjort och det har gått bra två gånger när jag sålt tidigare entusiastbilar utomlands.
Så det är inte bara taxiskyltar man ska återlämna? Det visste jag inte. Vika eller klippa itu kanske funkar det också. Ganska löjligt ändå att man måste återlämna registreringskyltar!
Så det är inte bara taxiskyltar man ska återlämna? Det visste jag inte. Vika eller klippa itu kanske funkar det också. Ganska löjligt ändå att man måste återlämna registreringskyltar!
när man exporterar, skrotar eller då avreggar taxi,, så ska skyltar in till transportstyrelsen,
Inte ett dugg löjligt egentligen. Det är ju en typ av försäkring så att skyltarna inte fortsätter rulla runt på vägarna. Extra så när det handlar om ett servicefordon.
Klipp skyltarn i 2 bitar med en plåtsax, läggihop och slå in med tejp och karton, adress och porto med högsta sannorlikhet kommer man inte få något straff för sönderklippta skyltar