Growe skrev:
45 är jag idag.. och du tror inte jag träffar drogpåverkade personer när jag kör buss eller?
även så har jag gamla kamrater som tagit droger.. och en fd chef som hade alkohol problem så har upplevt det på alla sidor av det förutom att jag själv aldrig provat en drog. iof en sanning med modfikation.. när jag bröt min axel fick jag faktist Citodon utskrivet. för att i huvudtaget ta mig ur sängen.. men det slutade jag med efter 4dagar.. det var när jag var 20bast.
jag har 2barn 21 och 24 varav den förstnämda flyttade hemifrån idag
men dom är uppfostrade på det sättet att droger inte ska förekomma. och dom drack inte en droppe sprit innan dom hade åldern inne.
droger förstör så otroligt mycket i hela samhället..
kan oxå säga att jag tillbringa varje sommar i centrala stockholm vid cityterminalen och där träffar man väldigt mycket påverkade folk.. allt från folk som står och skriker till folk som slåss hotar folk till livet inkl oss busschafförer.. en dag vart en chafför hotad till livet 2gånger på loppet av 1timme
det var drogpåverkade folk.
även nära kontakt med en av vakterna där. och man har hört helt SJUKA historier hur folk beter sig när dom är påverkade av droger.
ibland tror man inte ens det är sant hur påverkade folk beter sig.
varken tobak eller sprit hade idag blivit okejat om dom kommit på det i nutid.
du tycker det är okej att folk är i detta skick eller?
https://www.youtube.com/watch?v=i2k7KQ5 … l=TRTWorld för att folk kan ju ta beslut vad dom gör själva...
eller
https://www.youtube.com/watch?v=SwlIAjc … ewYorkPosthttps://www.youtube.com/watch?v=nl0fDm7 … erOliveirakan ju hålla på och posta länkar till personer som tar droger.. tror du dom började med dom värsta drogerna? nej dom började med att röka på lite sen gick dom vidare.. forskningen säger ju att canabis är inkörs porten till tyngre drogerna..
jag har brytit med flera kamrater som tagit droger.. och gemensamt att INGEN vågat erkänna det för mig för dom visste att jag klippte direkt när jag fick veta det. senaste var 2015 där en av mina närmaste kamrater åkte fast för drogförsäljning. av amfetamin. inget skoj alls.. nu i efterhand borde jag sätt alla tecken.. men vi umgicks ofta och jag gissar på att det smög sig på. när man sen vet så har man ju missat alla varningstecken som jag ser på många andra ute i samhället. men man ville väll inte tro det.
skulle mina barn använt droger hade jag ringt polisen direkt.. även om jag inte ger mycket för polisen.. men där är min gräns nådd då är det kört. noll tolerans.
Jo det tror jag, men du har knappast någon närmare kontakt med dem.
Dina nojor över droger är usla argument. Läste du länken? En stor del av de amerikanska soldaterna i Vietnamkriget missbrukade/var beroende av opium/heroin - varav 95 % slutade helt på egen hand så fort de kom hem till ett normalt liv.
Heroin. Det är en myt att man blir beroende "bara sådär". Det krävs yttre omständigheter, tex att man deltar i ett krig som inte går att försvara (jmfr 2VK som var moraliskt rättfärdigt).
LOL. Jag var på ett vernissage i julas och träffade konstnärinnans mor som sa exakt samma sak om sin dotter, som var ungefär 25. Jag upprepade moderns påstående när dottern kom och pratade med oss varpå hon "Mamma, det är en sak vi måste prata om…". Tror du på det där själv? Varför skulle dina barn inte göra något som du själv gjorde i tonåren? Löjeväckande.
Bilar förstör så otroligt mycket i hela samhället. Det är kul att vara hög. Det är bara jag som ska bestämma om jag vill vara det eller inte. Du, via de politiker du röstar på, har ingen som helst rätt att lägga sig i hur jag lever mitt liv. Min frihet slutar bara där den kränker någon annans frihet.
Det var med största sannolikhet folk som druckit alkohol (och/eller har psykiska problem). Jag bor på gångavstånd från Cityterminalen och är ute 3-4 kvällar i veckan (Igår var jag på ett vernissage på Nybro Smørrebrød i "hallen" samt en filmpremiär på Zita, ikväll ska jag på vernissage i Spökparken, Anglais resp ett galleri på Roslagsgatan. Efter det blir det väl någon bar. Så ja, jag är ute kvällstid i centrala Stockholm "jämt".). Det är väldigt sällan jag stöter på folk som är höga och beter sig illa/aggressivt/märkligt.
De där historierna du hör från vakter handlar i allt väsentligt om psykiskt sjuka personer. Folk tar inte droger för att sedan åka till Centralen och stå och skrika. Antingen tar man det för att man ska på fest eller så självmedicinerar man hemma. Om du hade haft minsta insikt i ämnet hade du vetat detta.
Varför tycker du att det är bra att staten skulle kränka människors frihet
ännu mer (apropå påståendet att alkohol mm inte skulle tillåtas om det lanserades idag)? Med vilken rätt tycker du att du kan bestämma över andra människor hur de ska leva sina liv? Du skriver själv "fri fart för ett fritt folk" så frihet verkar vara viktigt för dig, men bara i sådant du bryr dig om, inte andra människors frihet. Hycklare.
Nej, jag har inga problem med dina klipp. Som synes är dessa personer i allt väsentligt ofarliga för sin omgivning, vilket vederlägger dina lögner om hur det ser ut på Cityterminalen. Problemen som visas på dina klipp har inget med droger att göra, fentanyl är redan förbjudet och
ändå ser det ut sådär. Gemene fentanylanvändare skulle valt någon annan drog om de var tillgängliga. Duh!
Inkörsportsteorin är fullständigt falsifierad. Bara för att man använder cannabis, alkohol etc börjar man inte automatiskt med fentanyl några år senare. Det kan bara någon som helt saknar erfarenhet av droger tro. Det finns ingen som helst likhet mellan tex MDMA (ecstacy)/LSD/svampar och opiater. Det är som att tro att en vegan skulle äta en oxfilé.
Är du förvånad över att dina vänner inte är ärliga om du beter dig på det där sättet? Vad är din poäng? Men det är en intressant frihetsfråga: tycker du att du ska ha rätten att välja bort vänner på vilka grunder som helst? Staten ska inte lägga sig i dina privata relationer? Även om du väljer bort vänner som är "nyttiga" för dig och väljer till vänner som skadar dig på ena eller andra sättet? Varför ska du ha den friheten om du inte samtidigt tillerkänner andra människor friheten att leva sin liv efter eget huvud? Hycklare.