2266
Sök

Ta från dumpad bil!

Busdriver
389 Inlägg
13 februari 2007
Loffe123 skrev:
Jag är inte dum i huvudet :-)
Tvärtom.

Bensinen är för övrigt inte dyr, 10,5 kr för 11 500 kcal är BILLIGT!.
Det motsvarar i energimängd 20 mjölkpaket.
Bara för att få lite perspektiv till det hela.

Har man inget, dvs äger man inget så är mina uttalanden inte upprörande, utan rent av befriande att få höra. De enda som reagerar starkt är de som har något att bli av med.
Varför ska du ha det bättre än en Etiopier? Varför kan inte han få ha det bättre och du det lite sämre? Att ni reagerar beror helt på själviskhet och egocentriskt tänkande, inget annat.
Mahatma Ghandi ägde 7 saker, allt han tjänade gav han till andra. Han klarade sig bra ändå här i livet :-)

Desto större rikedom en person har, samt desto midnre benägenhet han har att vilja dela med sig av den, desto mer ska man stjäla från honom.

Att stjäla från en rik är moraliskt försvarbart :-)

Enligt mig så är jobba ett lidande men man gör det för att kunna leva som man vill, dvs vill man leva bra så jobbar man mycket. vill man inte jobba utan går och släpar fötterna efter sig och är avundsjuk på de som jobbar in pengar och köper saker...FINE men stjäl/förstör man då ska det fan hända saker.
Senast redigerat av Edman (13 februari 2007)

99 Inlägg
13 februari 2007
Ena skrev:
Jag vill inte att någon rör mina saker vare sig det gäller bilar, prylar eller flickvän.
Därför rör jag inte deras.

Jag skulle aldrig kunna gå på en bil som står vid vägkanten. Hade nog känts som stöld innerst inne.

Det är ju en helt annan sak om man tar regnummer/chassinummer och letar upp ägaren och frågar om det är ok att ta delar men utan ägarens tillåtelse så är det stöld.

/Ena

Håller med där... Tar man nåt utan ägarens tillåtelse så är det stöld, men däremot om ägaren låter en plocka delar då är det okej...

315 Inlägg
13 februari 2007
John87 skrev:
Janina skrev:
Kanske är jag taskig men jag tycker att det är okej att ta lite grejer om det redan är någon som börjar rensa den & den stått så pass länge. Jag menar, är det en gammal bil som nån redan slagit sönder så skiter nog ägaren i om man tar en eller två saker till. hade det varit nått viktigt hade dom hämtat bilen!

Det ligger en gubbe på marken som helt klart fått några sparkar. Han ligger still och har inte rört sig under tiden du tittat på honom.

Då måste det ju vara helt OK att gå fram och ge honom en välriktad spark till, jag menar, en till spelar nog ingen roll för honom. Han har ju redan fått säkert 10.

Hade det varit någon som kände honom så hade dom säkert hjälpt honom bort, men eftersom han ligger kvar så känner nog ingen honom.

Spelar nog ingen roll om vi tar hans skor heller..

där var nog den dummaste jämförelsen jag har hört allså...

Allt eller inget!!!

215 Inlägg
13 februari 2007
Sno allt ni ser de är rätt wink

Maizer
13 februari 2007
Loffe123 skrev:
Jag anser att man kan stjäla med moral.
-Det ingen vill ha, får man ta.
-Det man inte har, får man ta.

Det bästa idag. Helt klart, varför ska alla tävla i vett och etikett på det här forumet?
Är alla verkligen så underbara? Men jag har aldrig snott mer än en plockgodis om nån nu skulle undra.
Senast redigerat av Maizer (13 februari 2007)

527 Inlägg
13 februari 2007
Trådstartare
Appropå att sno plockgodis.
Ni gör så här:
Tag av er vantarna, håll vanten i samma hand som påsen, sen häller du varannan skopa godis i vanten istället för påsen :-)

Jag fråntar mig ansvar och allt sånt sker på eget bevåg.

BMW Power
2 362 Inlägg
13 februari 2007
Tycker det ändå är lite roligt o läsa sådant här, menar när det är någon som snor någons bil här på Garaget.org så står det både "borde vara skottpengar på sådana personer" till "om man själv såg någon göra så med min bil så skulle man bli okontrollerbar" alltså dubbelmoral?

Stöld som stöld, det är fel.

Är vad mina föräldrar har lärt mig och som jag har förstått efter alla år jag har levt, men vad ni har lärt er för nåt och inte lärt er vet jag inte..

BMW, bogsering med wire :/

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
13 februari 2007
Loffe123 skrev:
Tvärtom.

Har man inget, dvs äger man inget så är mina uttalanden inte upprörande, utan rent av befriande att få höra. De enda som reagerar starkt är de som har något att bli av med.
Varför ska du ha det bättre än en Etiopier? Varför kan inte han få ha det bättre och du det lite sämre? Att ni reagerar beror helt på själviskhet och egocentriskt tänkande, inget annat.
Mahatma Ghandi ägde 7 saker, allt han tjänade gav han till andra. Han klarade sig bra ändå här i livet :-)

Desto större rikedom en person har, samt desto midnre benägenhet han har att vilja dela med sig av den, desto mer ska man stjäla från honom.

Borde inte du tacka för dig här, ta dina 7 saker å flytta till Cuba istället.
Där har du ju ditt perfekta samhälle, gatsoparen som går i solen och kollar på brudar
tjänar lika mycket som kirurgen som sliter för brinnande
livet i att rädda andra människors liv.

Kanske vore något för dig ist för att vända upp och ner på Svenska samhället!!! :S

- V8 - 4 ever . . .

DRIVER @ HWR.se
621 Inlägg
13 februari 2007
Loffe123 skrev:
Appropå att sno plockgodis.
Ni gör så här:
Tag av er vantarna, håll vanten i samma hand som påsen, sen häller du varannan skopa godis i vanten istället för påsen :-)

Jag fråntar mig ansvar och allt sånt sker på eget bevåg.

Man funderar ju om du menar allvar eller om du bara vill synas i forumet?
Du sitter väl där hemma och fnissar för dig själv med pirr i magen va alla ska tycka nu!!

Kan ju hoppas de iaf, annars kanske en flytt till Cuba (som jag skrev ovan)
inte vore helt fel för dig!!!

- V8 - 4 ever . . .

193 Inlägg
15 februari 2007
FireTraXX skrev:
Freddeponken skrev:
FireTraXX skrev:
Ifall min bil blir stulen så blir jag inte arg på killen som snor den av tjuvarna sönderkörda turbon t.ex, eftersom att bilen är försäkrad och jag får antingen ny bil eller pengar så kvittar det ju för mig som fd ägare. Föräkringsbolaget har kanske en annan uppfattning tongue

Smart...du glömde att vi har ruggigt dyra försäkringar i sverige....bara för att det finns idioter till människor!

Mitt fel?

Ja det kan mycke väl va ditt fel priserna går upp när försäkringsbolagen måste betala ut ersättning, skulle inget hända, ina bilar som blev stulna, inga vandaliseringar, inga krockar skulle vi inte behöva försäkring. men nu är det inte så. för att komma till poängen, ju fler som plockar från stulna bilar, eller stjäl bilar (i min mening ingen större skillnad) ju högre blir kostnaden för staten och försäkringsbolagen, å om du inte missat det så betalas statens kostnader med skatt och försäkringsbolagen betalar med våra försäkrings pengar.

//VilleV//

193 Inlägg
15 februari 2007
Loffe123 skrev:
Tvärtom.

Jo ja tror fan du e dum i huvudet....
Hur tror du den "rike" du pratar om har tjänat pengar? han har med största sannorlikhet jobbat häcken av sig genom hela livet. medans du ligger på soffan å klagar varje fredag. ryck upp dig gör ngt possitivt.
DET ÄR ALDRIG MORALISKT FÖRSVARBART ATT STJÄLA...

193 Inlägg
15 februari 2007
Mafghan skrev:
Loffe123 skrev:
Tvärtom.

Ska du inte börja med att sälja din bil och säga upp din internetanslutning då för att statuera ett exempel? Jag menar barnen i etiopien har ju inte nåt utav det, varför ska du då ha det?
roll

Ne han kan ju inte sälja bilen då får han ju kanske lite pengar:P

5 Inlägg
15 februari 2007
Min saab 9000 med slutsteg och fet baslåda för 2000 kr låg i diket i 8 timmar under natten och hade ingen försäkring så fick ta ut den själv dagen efter. Baslådan och andra småsaker var borta och ledningarna kapade...

DFFL
9 020 Inlägg
15 februari 2007
VilleV skrev:
FireTraXX skrev:
Freddeponken skrev:

Smart...du glömde att vi har ruggigt dyra försäkringar i sverige....bara för att det finns idioter till människor!

Mitt fel?

Ja det kan mycke väl va ditt fel priserna går upp när försäkringsbolagen måste betala ut ersättning, skulle inget hända, ina bilar som blev stulna, inga vandaliseringar, inga krockar skulle vi inte behöva försäkring. men nu är det inte så. för att komma till poängen, ju fler som plockar från stulna bilar, eller stjäl bilar (i min mening ingen större skillnad) ju högre blir kostnaden för staten och försäkringsbolagen, å om du inte missat det så betalas statens kostnader med skatt och försäkringsbolagen betalar med våra försäkrings pengar.

//VilleV//

Men är det mitt fel att bilar blir stulna?
Jag har inte stulit någon, inte ens en...
Har inte heller snott saker från dumpade bilar.
Har aldrig begått försäkringsbedrägeri heller.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

FreddeK
15 februari 2007
FireTraXX skrev:
VilleV skrev:
FireTraXX skrev:

Mitt fel?

//VilleV//

Men är det mitt fel att bilar blir stulna?
Jag har inte stulit någon, inte ens en...
Har inte heller snott saker från dumpade bilar.
Har aldrig begått försäkringsbedrägeri heller.

nej ingen har sagt att du har stulit men du tyckte det var okej om dom plockar från din bil...det var det vi reagera på..om folk tar från din bil om den blir stulen så får du ut det på försäkringen...därför vi har så höga premier för folk tar sånt som inte tillhör dom tyvärr...

Inget ont mot dig personligen!

Sök