3178
Sök

Sista koll om råd inför besiktning av min 240.

441 Inlägg
onsdag 13:06
Trådstartare
#21
Growe skrev:
du kan ha 20" fram och 14" bak  det viktiga är att det är samma mönster axelvis..  man får inte blanda mellan axlarna så fram måste vänster och höger vara samma .. det är kravet. 


när jag ställer lysena brukar jag ställa mig mot en vägg  rakt och fint när det är mörkt  kolla ljusbilden genom att blockera den andra sidan så man får ett hum om hur det lyser.  det är ju enkelt med en godkänd lykta   man ställer ju inte bara höjden utan även vinkeln på ljusbilden så missa inte det..  smile  så ställ den bara som på andra sidan så blir det bra..
men först måste du ju så klart få fast lysena ordenkligt smile
Fan vad bra nyheter.

Har beställt ny strålkastare då clipsen för reflektorn gick sönder, men även pinnbultarna som håller strålkastaren fast i bilen hade knäckts av längst ned. Glaset var även sprucket osv. Var ju på grund av att pinnbultarna knäcktes som ljusbilden hade blivit helt skev.

Inväntar nu bara på reservdelarna som skickas på torsdag, och sedan blir det en drop-in ombes.

Professionell hatare

2 281 Inlägg
onsdag 16:56
#22
Själv har jag tejpat på garageporten hur ljusbilden "ska" vara på V70in, det gjorde jag direkt efter typ 2a godkända besiktningen. Sen går jag bara efter dom markeringarna och ställer lysena smile Kör ju egentligen olagligt med V70in, med xenon i halvljusen som jag ställer ner lite, så får ju byta tillbaka till halogen+ställa upp lysena inför varje bes. Helt klart den mest använda tejpremsan i hela huset big_smile

Markeringarna är ju dock specifika för just min V70/höjd på V70in, så går inte direkt använda till t ex 945an, eller om jag åker på någon medelålderskris och sänker V70in haha.
Men principen kan ju återanvändas/anpassas för sitt behov, förutsatt att man har en bestämd plats man parkerar på med en "vägg"(som ett garage). Går ju iofs att bygga sig något "mobilt" också, typ en liten träskylt man kan ställa framför bilen.

Det kanske inte hjälper dig så mycket nu, men för framtiden kan det ju vara en idé iaf smile


441 Inlägg
onsdag 22:28
Trådstartare
#23
Lucif3r skrev:
Själv har jag tejpat på garageporten hur ljusbilden "ska" vara på V70in, det gjorde jag direkt efter typ 2a godkända besiktningen. Sen går jag bara efter dom markeringarna och ställer lysena smile Kör ju egentligen olagligt med V70in, med xenon i halvljusen som jag ställer ner lite, så får ju byta tillbaka till halogen+ställa upp lysena inför varje bes. Helt klart den mest använda tejpremsan i hela huset big_smile

Markeringarna är ju dock specifika för just min V70/höjd på V70in, så går inte direkt använda till t ex 945an, eller om jag åker på någon medelålderskris och sänker V70in haha.
Men principen kan ju återanvändas/anpassas för sitt behov, förutsatt att man har en bestämd plats man parkerar på med en "vägg"(som ett garage). Går ju iofs att bygga sig något "mobilt" också, typ en liten träskylt man kan ställa framför bilen.

Det kanske inte hjälper dig så mycket nu, men för framtiden kan det ju vara en idé iaf smile
Provade faktiskt på garageväggen men en trasig lykta gjorde det svårt.

Professionell hatare


Sök