2821
Sök

H-CAN spärrar på varv

Igår 16:04
Trådstartare
Hej, mitt hcan kan spärrar på 1000 varv. Det var så i någon vecka sen gick det tillbaka till normalt och nu blev det så igen igår ABS givare vänster har varit riktigt ful skarvad vilket jag fixat med kabelskohorn där det kanske kommit in fukt, men vet ej höger ABS givare hackar om man inte stänger av STC. När jag köpte bilen lyste bara ABS aren om man rullar över 40. Nu lyser den hela tiden och rullar man över 40 står det brom stannar snarast och hastighetsmätaren visar noll.

V70N 2003 manuell 2,4 sug (140hk)

Fri fart för ett fritt folk!
14 279 Inlägg
Igår 16:28
FamiljepulkanNarke skrev:
Hej, mitt hcan kan spärrar på 1000 varv. Det var så i någon vecka sen gick det tillbaka till normalt och nu blev det så igen igår ABS givare vänster har varit riktigt ful skarvad vilket jag fixat med kabelskohorn där det kanske kommit in fukt, men vet ej höger ABS givare hackar om man inte stänger av STC. När jag köpte bilen lyste bara ABS aren om man rullar över 40. Nu lyser den hela tiden och rullar man över 40 står det brom stannar snarast och hastighetsmätaren visar noll.

V70N 2003 manuell 2,4 sug (140hk)

ingen hastighetsmätare ingen fungerande fartspärr.. derför den låser sig på varvtal.. och för att få mätaren att fungera måste alla abs givare fungera..  så läs felkoderna på bilen och fixa alla problem som dyker upp där så hoppar mest troligen allt igång igen som det ska vara.. 

skarvade abs sladdar är big no no och framför allt med dåliga kabelskor...

Kör fort så hinner inget hända...

Sök