2636
Sök

Nytt optima-batteri. Ska jag byta ut det gamla eller koppla ihop det med det nya?

Miklen
19 februari 2007
min följefråga blir kostar skiljereläna verkligen dom 1600kr ja har läst isåfall börjar d ju bli vansinniga priser nästan billigare att fara te ryssland å köpa begagnat kärnkraftverk.. :S Funderar själv på att slänga ihop nåt sånt så man kan stå å spela å så utan risk att man dödar startbatteriet.. men d e ju en pengafråga.. min generator e på 120A så den borde ju orka..

21 761 Inlägg
19 februari 2007
Kornz skrev:
Lånar tråden lite... Vid hur "stor" anläggning behöver man ett extra batteri ungefär? Och var får man tag på sånna här skilje relä?

Vad jag har sett i flera trådar på olika forum så brukar de säga runt 800-1000W per batteri om det är ett lite kraftigare batteri, AGM eller liknande.

Tex Streckkoden säljer sådana skiljerelän.

Solfilmsmontör
947 Inlägg
20 februari 2007
Drönirettab skrev:
Kornz skrev:
Lånar tråden lite... Vid hur "stor" anläggning behöver man ett extra batteri ungefär? Och var får man tag på sånna här skilje relä?

Vad jag har sett i flera trådar på olika forum så brukar de säga runt 800-1000W per batteri om det är ett lite kraftigare batteri, AGM eller liknande.

Tex Streckkoden säljer sådana skiljerelän.

Då e man inte i risk zonen ännu iaf, får nog kolla över mitt batteri i vilket fall som.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Sök