3515
Sök

Bil-val? S40 vs. 850

7 Inlägg
20 februari 2007
Trådstartare
#1
Har börjat få lite planer på att byta bil, men dock inget som e helt säkert än...  Har funderat lite på volvo s40 t4 och Volvo 850 t5-r... Vad hade du valt? Och varför?


1 418 Inlägg
20 februari 2007
#2
850 t5r, anledning? hatar volvo x40 serien

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

One Man Clan
4 287 Inlägg
20 februari 2007
#3
s40 är helbilsgodkända så besiktningsmän kan klaga över minsta lilla grej som e bytt/moddad typ ..850in är mer trimvänlig och har inte några direkt kända punkter där rostskyddet e svagt men drar dock betydligt mer soppa än s40in ...s40in har kanske något billigare försäkring... finns nog mer för/nackdelar men där e dom jag kom på just nu förresten vilken årsmod av s40 snackar vi om ?


Smålänning
7 883 Inlägg
20 februari 2007
#4
Jag hade valt 850! Mest av den anledningen att jag vill ha en svensk volvo i så fall och ingen hollänskbyggd svensk japanare.

Men hade jag köpt volvo hade jag köpt en bakhjulsdriven!

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

3 295 Inlägg
20 februari 2007
#5
hade valt 850 turbo.. absolut mest trimvänligast, om man nu vill trimma den.. wink

MVH Johan


757 Inlägg
20 februari 2007
#6
jag hade gått på en x40 då det är en nyare bil. 850 känns så gammalt

348 Inlägg
21 februari 2007
#7
s40, bra mycket snyggare och ser 5 år nyare ut också.

Desutom, ska s40 T4 gå rikigt bra smile


Låt aldrig bilen stå still..
112 Inlägg
21 februari 2007
#8
Jag hade en v40 t4 -98 sålde den till min bror,helt ok billig i drift och går bra..

f_konradsson   nya ägaren till min fd v40 t4

Var inte FÖR optimistisk, ljuset i tunneln kan vara ett tåg!

med lem
1 925 Inlägg
21 februari 2007
#9
jag hade valt 855r


absolut snyggast orginal, o dom går bäst också !

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

vorsprung durch teknik
886 Inlägg
21 februari 2007
#10
Hade helt klart valt 850n. Mycket mera trimmvänlig och så mullrar dom mycket mysigare änn vad x40s lilla 4a gör.

Thorssa
21 februari 2007
#11
850 av en enda anledning, 5 cylindrar!

250 Inlägg
21 februari 2007
#12
emil_sweden skrev:
Har börjat få lite planer på att byta bil, men dock inget som e helt säkert än...  Har funderat lite på volvo s40 t4 och Volvo 850 t5-r... Vad hade du valt? Och varför?

hade inte köpt en volvo iaf tongue

------------------------------------------------------
ICQ: 15322608 MSN: Newkiepc@hotmail.com

467 Inlägg
21 februari 2007
#13
Hej.

Jag köpte nyligen en 850 glt.. o d e en riktigt skön bil att köra. bra komfort och känns riktigt stabil. Riktigt skönt ljud i motorn oxå=).

Har kört en s40 2.0T en del oxå, och om jag fick välja så skulle det bli 850.
850 e mycket tystare och behagligare att åka i. s40n känns så jävla kompakt innuti. Ingen snygg interiör heller. Som sagt, d finns inget som klår motorljudet från en 850...mums

Dessutom tror jag att en 850R rastar en s40 t4 utan problem..rätta mig gärna om ja har fel

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

671 Inlägg
21 februari 2007
#14
gamla s40n hade jag valt

Second is the first loser

One Man Clan
4 287 Inlägg
21 februari 2007
#15
Hoffmeister2 skrev:
Hej.

Jag köpte nyligen en 850 glt.. o d e en riktigt skön bil att köra. bra komfort och känns riktigt stabil. Riktigt skönt ljud i motorn oxå=).

Har kört en s40 2.0T en del oxå, och om jag fick välja så skulle det bli 850.
850 e mycket tystare och behagligare att åka i. s40n känns så jävla kompakt innuti. Ingen snygg interiör heller. Som sagt, d finns inget som klår motorljudet från en 850...mums

Dessutom tror jag att en 850R rastar en s40 t4 utan problem..rätta mig gärna om ja har fel

rastar och rastar tvivlar jag lite på tongue s40in väger mindre och har oftast en annan utväxling ..s40in drar nog 850in i alla fall till en bit över 12-130 knyck orginal men sen kommer nog 850in ..så de beror på vad man menar med "rastar"


Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
21 februari 2007
#16
S40, tveklöst! smile
Det är ju en modern bil, jämfört med 850.
Kör en V40 men det är en diesel med 25 000 mil på mätaren, så om klipp och trim ska jag inget säga, men vad gäller bekvämlighet så är ju S40 oslagbar i den jämförelsen.
Har kört både 850 och s40 i jobbet innan, och man gjorde vad man kunde för att slippa köra klumpedunsen från stenåldern... smile
Och personligen föredrar jag framhjulsdriften, men det är ju en smaksak.
Lycka till med ditt bilval, och välj det som du tycker känns bäst, det är ju du som ska ha bilen att åka i, vad vi andra tycker bör vara underordnat... wink
// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
21 februari 2007
#17
vulture skrev:
Har kört både 850 och s40 i jobbet innan, och man gjorde vad man kunde för att slippa köra klumpedunsen från stenåldern... smile
Och personligen föredrar jag framhjulsdriften, men det är ju en smaksak.
// Ellen

Ett fråga bara, vilken av dessa två är något annat än framhjulsdriven? wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

245 Inlägg
21 februari 2007
#18
850:in såklart!

Varför, för att den är femcylindrig big_smile


Team Kränghäng
657 Inlägg
21 februari 2007
#19
S40:n lätt.. den är så sjukt mkt snyggare ju..

Men ingen av dom är ju bakhjulsdrivna vem som nu sa d..?

Team Frosth
Car Custom & Tuning | carcustomtuning.se

191 Inlägg
21 februari 2007
#20
Min T5-R(orginal) som jag hade körde ifrån min kompis T4(orginal).. sen kan man alltid diskutera vad som är snyggast med mera.

Hade valt 850:in.

Åttafemti R


Sök