3453
Sök

bil för 20 000

607 Inlägg
28 februari 2007
#21
racing-jimpa skrev:
Ckosworth skrev:
racing-jimpa skrev:

Va är det som kostar så mycket att laga? Och om nu nåt skulle gå sönder så finns det hur mkt e30 som helst på skrotarna...

Tyvärr så är det drivlinan som har en förmåga att inte hålla då dom blivit piskad i så många år sad

Har man lite vett i skallen så köper man nog inte ett ex som är helt slutkört och för trådskaparens budget går det att hitta fina ex om man har lite tålamod.

Det var väldigt länge sedan jag såg en e30 som var fin i drivlinan iaf för den pengen...

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
28 februari 2007
#22
Så du ser på annonsbilderna om en bil har fin/kass drivlina? Ajja åter till topic tycker ja så inte ännu en tråd spårar ur som vanligt! Lycka till med bilköpet vad det än blir!

131 Inlägg
28 februari 2007
#23
Tycker du ska skaffa dig en saab 900.
Här nedan har du lite prestanda o motoralternativ.

# Saab 900 turbo t16 160hk 0-100km/h 9.6 sekunder Årsmodell 1988-1933
# Saab 900 S Lättrycksturbo 145hk 0-100Km/h 11 sekunder Årsmodell 1990-1993
# Saab 900 2.3 Sugmotor 150hk 0-100 9.6 sekunder årsmodell 1994-1998
# Saab 900 2.0 turbo 185hk 0-100km/h 8.5 sekunder årsmodell 1994-1998

En fördel med saab är att dem har kamkedja.
Senast redigerat av Speed_Advanced (28 februari 2007)

I drive I laugh and I Conquer

607 Inlägg
28 februari 2007
#24
racing-jimpa skrev:
Så du ser på annonsbilderna om en bil har fin/kass drivlina? Ajja åter till topic tycker ja så inte ännu en tråd spårar ur som vanligt! Lycka till med bilköpet vad det än blir!

Med tanke på att jag bara har bmw tokar runt omkring mig så är det svårt att undgå hur dom är i för skick. Sen talar jag av erfarenhet inte av annonser. Har du sett någon sj?
Nu tycker jag inte illa om bmw pratar bara om erfarenheter, 12 ventilarna är väldigt veka när dom är kalla, och eftersom alla gasglada ungdomar gillar att gasa kan ni ju tänka er hur lyftare och speciellt vipparmar mår, dom går fan sönder hela tiden. Jag har själv haft några men föredrar 10 ggr av 10, 24ventils motorn. Och jag har även en sån nu.

Mvh Fredrik

Where´s the any key?
"Ford Motorsport Club Sweden"

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
28 februari 2007
#25
Ja vet oxå att många e30 buskörs men ja sa oxå att då och då om man har tålamod att leta och vänta kan få tag på ett ex i fint skick...

236 Inlägg
28 februari 2007
#26
Jag har själv precis köpt en SAAB 9000 CC 2.0 T16.. tycker att de e en jäkligt bra bil för de pengarna. Jag gav 5000:- för min..ac, elhissar, skinn..you name it! Visst vxllådorna e kanske inte de bästa..men jag köpte en reserv på skroten..600 spänn! smile

Beroende på årsmodell så har turbon (2.0an) allt från 160-192hk o 255-275nm
Min har motorn på 165hk original o ska göra 0-100 på 8,2 eller 8,4 om jag inte minns fel. När dom va nya iaf. Men de flesta e ändå trimmade så.

Lycka till me köp iaf! wink

9 108 Inlägg
1 mars 2007
#27
Omega 3000 24V har 204hk och 270nm, gör 0-100 på 7,3 och toppar runt 250, oftast mer smile

Samma 402m-tid som Nissan 200sx S13 när bilsport jämförde.


Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
1 mars 2007
#28
MilleN skrev:
Omega 3000 24V har 204hk och 270nm, gör 0-100 på 7,3 och toppar runt 250, oftast mer smile

Samma 402m-tid som Nissan 200sx S13 när bilsport jämförde.

inte för att klaga eller nått så men alltså då borde en sån omega gå ganska slött med tanke på effekten då eftersom en nissan 200sx s13 ligger på 169hk eller vad det är roll ta inte illa upp ni omega ägare men bara en tanke jag fick smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

236 Inlägg
1 mars 2007
#29
_Glenne_ skrev:
MilleN skrev:
Omega 3000 24V har 204hk och 270nm, gör 0-100 på 7,3 och toppar runt 250, oftast mer smile

Samma 402m-tid som Nissan 200sx S13 när bilsport jämförde.

inte för att klaga eller nått så men alltså då borde en sån omega gå ganska slött med tanke på effekten då eftersom en nissan 200sx s13 ligger på 169hk eller vad det är roll ta inte illa upp ni omega ägare men bara en tanke jag fick smile

Den e ju däremot ganska snabb. 200an har ju både turbon o vikten till sin fördel.

9 108 Inlägg
1 mars 2007
#30
_Glenne_ skrev:
MilleN skrev:
Omega 3000 24V har 204hk och 270nm, gör 0-100 på 7,3 och toppar runt 250, oftast mer smile

Samma 402m-tid som Nissan 200sx S13 när bilsport jämförde.

inte för att klaga eller nått så men alltså då borde en sån omega gå ganska slött med tanke på effekten då eftersom en nissan 200sx s13 ligger på 169hk eller vad det är roll ta inte illa upp ni omega ägare men bara en tanke jag fick smile

Med tanke på att det skiljer runt 300kg (eller? Omegan väger en bit över 1500) så är det inget att skämmas över, folk påstår ju att 200sx är en "sportbil" så wink Dessutom är Omegan byggd för höga farter och inte acceleration. Min gör 170 på trean och 230 på fyran.

Komfort for the win wink Sedan är det dessutom lamelldiff på den så den spinner alltid på två hjul till skillnad från 200sx. Ruskigt lättkontrollerad på ställ också.

Problemet är ju att 200sx har turbo så den är ju rejält mycket mer lättrimmad.

Edit, jag har dragit jämnt eller vunnit mot Nissan 200sx S13 och S14A, Saab 9-3 Aero och 9-5 Aero i acceleration. Då handlar det ju mkt om vem som kör också. Prestandan duger med tanke på vad en original kostar i alla fall smile
Senast redigerat av MilleN (1 mars 2007)


397 Inlägg
1 mars 2007
#31
Tjenis!
Om du vill ha en rätt kul bil så kan du köpa en gammal 740 turbo.. ET maskinen..
Den levererar 182 häst original.. 0-100 8.2 sek.. ett chip, filter å system på det så får du en trevlig maskin! dock mer rakt fram än svänga..
Plocka sedan ut hela inredningen så har du lättat X kilon, vilket ger ännu lite mer.. (plocka ALLT!)
Kanon!

/Stoffe

3 122 Inlägg
1 mars 2007
#32
När vi ändå är inne på Omegor, varför inte en MV6:a av tidig årsmodell?
Jäkligt mycket bil för pengarna!

De flesta ägarna begär långt över 20k för sina men faktum är att många går runt 25-tusen...

http://www.blocket.se/vi/10783015.htm?ca=23_8_s


Evolution Garage
1 299 Inlägg
3 mars 2007
#33
Saab 9000 cse -95 2,3t 200hk original, med vädligt bra komfort kostar runt 20-25 000:- billig att äga och underhålla, och rejäl trimpotential, bäst fär dom pengarna enligt min mening smile

Sky´s the limit...

33 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
#34
Ckosworth skrev:
blaadh skrev:
tack för tipsen... är fortfarande intresserad av att veta lite mer prestanda fakta om modellera ni tipsar om... eller snarare för och nackdelar...har hört själv att växellådorna på saab bilarna inte överlever länge för buskörning... är de sant eller myt?

Ford Sierran ligger på 145hk men hela 230nm, det är original men öppnar du luft vägarna lite så tjänar du många hästar då dom är kraftigt under dimensionerade...

Det ända felet jag kan komma på är att det finns många rostiga och missköta exemplar, men leta efter en fräsch så får du en trevlig bil med sin bakhjulsdrift.

Den jag hade gick jämt med  nissan 200sx s13 och det värsta trimmet jag hade var nog en slut katalysator wink

haha hur e dom i bränsle då? har ringt på en 205a gti big_smile "Lite rost i baksärmar och sparklådeor" säger han... har gått 18 000 mil... nånting man ska kolla vidare på eller? själv har ja hört att 205an ska vara snuskigt pigg och rolig.. men orginal sitter dom väl på 122 hästar eller nått... nån som trimmat dom som kan slänga iväg nått tips?....


62 Inlägg
7 mars 2007
#35
blaadh skrev:
Ckosworth skrev:
blaadh skrev:
tack för tipsen... är fortfarande intresserad av att veta lite mer prestanda fakta om modellera ni tipsar om... eller snarare för och nackdelar...har hört själv att växellådorna på saab bilarna inte överlever länge för buskörning... är de sant eller myt?

Ford Sierran ligger på 145hk men hela 230nm, det är original men öppnar du luft vägarna lite så tjänar du många hästar då dom är kraftigt under dimensionerade...

Det ända felet jag kan komma på är att det finns många rostiga och missköta exemplar, men leta efter en fräsch så får du en trevlig bil med sin bakhjulsdrift.

Den jag hade gick jämt med  nissan 200sx s13 och det värsta trimmet jag hade var nog en slut katalysator wink

haha hur e dom i bränsle då? har ringt på en 205a gti big_smile "Lite rost i baksärmar och sparklådeor" säger han... har gått 18 000 mil... nånting man ska kolla vidare på eller? själv har ja hört att 205an ska vara snuskigt pigg och rolig.. men orginal sitter dom väl på 122 hästar eller nått... nån som trimmat dom som kan slänga iväg nått tips?....

Visst är 205 GTi pigga små bilar, finns nog inte många bilar i samma viktklass som hänger på. Men de är grymt okomfortabla, som att köra en gammal småbil (vänta nu, det är ju precis vad det är), det vill säga; stötig och trång
Senast redigerat av FloRic (7 mars 2007)


33 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
#36
kanske kanske.. men ska ha en bil att busa lite med tills jag får råd med nånting bättre... är den här ja kollat på http://www.blocket.se/vi/10788015.htm?ca=4_s ... nån som ägt en som kan säga va dom tycker? big_smile


55 Inlägg
7 mars 2007
#37
En polare sålde sin "rätt OK" 9000 för 17 000 vill jag minnas... Ingenting för en 2.3T med 3" hela vägen, skinn och förmodligen ett chip också för den gick bra... dock började det komma lite missljud i växellådan... men ändå. ett växellådsbyte _behöver_ inte bli så dyrt om man vet vad man sysslar med.

Ju snabbare man kör, ju mindre tid uppehåller man sig på vägen. Slutsats: Kör du snabbt minskar du risken för olycka... typ =P
Kör Saab 9-5 Aero, Cosmic Blå och BMW 328CI ;)

439 Inlägg
7 mars 2007
#38
http://www.blocket.se/vi/11098759.htm?ca=23_8_s



detta är ett bättre alternativ...bekvämt och billigt...

old,low and slow....

33 Inlägg
7 mars 2007
Trådstartare
#39
nosferato skrev:
http://www.blocket.se/vi/11098759.htm?ca=23_8_s



detta är ett bättre alternativ...bekvämt och billigt...

såg hyffsad ut men är en bra stor bil med liten motor + dyr i försäkring... håller kvar på 205an då eller så kör ja på saab 9000 har tappat tankarna lite på bmw nu när man fått lite mer uppfattning om dom... nån som e hajj på 205an eller 405 mi16?


439 Inlägg
7 mars 2007
#40
nt för o va dum,men vad räknar du som dyrt,har själv haft både 535 o 518,försäkringen på dessa va runt 250 spänn helförsäkrat.e 25 o bor i ett stöldbegärligt område.
518 drog runt 0,7 som annonsen skrev ,bra me komfort va det med.
tycker överlag att volvo e en bättre bil,men att bmw skulle vara dyra o törstiga är helt fel...

old,low and slow....


Sök