3291
Sök

Calibra 4x4 turbo 92 :) råd tack!

2 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Hej!

Dum som man är kollade ja inte upp detta innan ja köpte min bil, är inte speciellt duktig på bilar och vänder mig därför till er smile

i höstas köpte ja en opel calibra 92a 4x4 turbo, den har gått ca 14300mil och är chippad, har öppet luftfilter, racekatt, 3" ferrita, köpte den för 45000:- bra pris? Det som var bytt var bland annat fördelningslådan till 95ans, kamrem och rullarremmstransmition, samt bosch bränslepuimp +förstärkning, och styrlederna. Tror att hp landar runt 250+? nånting och antar därmed att den e ganska hårdkörd. Va bör ja tänka på? är det risk för turboras? finns de vissa saker som ja bör räkna med inom ett par tusen mil?

Nu åkte in o besiktiga den förra veckan och fick 1 anmärkning, Högt co värde på förhöjd tomgång, va kan felet vara till detta?

Sen allt annat om dessa bilar är av intresse smile så mata in information nu bara. Va deras nackdelar är samt fördelar smile ha kvar eller sälja smile

tack på förhand gubbar smile

162 Inlägg
26 februari 2007
calliboi skrev:
Hej!

Dum som man är kollade ja inte upp detta innan ja köpte min bil, är inte speciellt duktig på bilar och vänder mig därför till er smile

i höstas köpte ja en opel calibra 92a 4x4 turbo, den har gått ca 14300mil och är chippad, har öppet luftfilter, racekatt, 3" ferrita, köpte den för 45000:- bra pris? Det som var bytt var bland annat fördelningslådan till 95ans, kamrem och rullarremmstransmition, samt bosch bränslepuimp +förstärkning, och styrlederna. Tror att hp landar runt 250+? nånting och antar därmed att den e ganska hårdkörd. Va bör ja tänka på? är det risk för turboras? finns de vissa saker som ja bör räkna med inom ett par tusen mil?

Nu åkte in o besiktiga den förra veckan och fick 1 anmärkning, Högt co värde på förhöjd tomgång, va kan felet vara till detta?

Sen allt annat om dessa bilar är av intresse smile så mata in information nu bara. Va deras nackdelar är samt fördelar smile ha kvar eller sälja smile

tack på förhand gubbar smile

för högt co värde tyder på fet bränsleblandning
hört att derad 4*4 suger... så akta dej för dä

AT Däck
501 Inlägg
26 februari 2007
tanka lite etanol innan besiktningen så får du ner ditt co värde så min mazda gick igenom annars hade den allri gjort det

R Däck och gatdäck Till Sveriges Lägsta Priser
AT Däck
www.atdack.se

2 Inlägg
26 februari 2007
Trådstartare
Okej då e de inget fel alltså smile men är det inte ohälsosamt för bilen om man blandar etanol med bensinen? 

Ytterligare en fråga, om man skulle vilja sälja bilen, är det nån som vet hur stor efterfrågan e på dessa bilarna?

Sen måste det väl finnas lite fler folk på forumet som vet lite om dessa bilar och vill vara snälla och dela med sig lite smile vore grymt snällt.

Tack killar ni e guldvärda smile

Meister
6 763 Inlägg
26 februari 2007
Är nog ingen större fara med att det rasar. Bara fördelningslådan som kan rasa. Men det finns förstärkning och köpa, var inte så farligt dyrt heller. Men jag tror att du kan få bilen såld för 45k igen. Men annars så kan du gå in på blocket och kolla vad de ligger på för pengar där.

9 108 Inlägg
26 februari 2007
Om 4x4 nu skulle börja strula är det bara att köpa en förstärkt variant för ~3000 spänn så håller den för allt sedan, plus att drivningen blir ballare wink

Är nog ingen fara med något annat, är den fräsch i karossen har du gjort ett bra köp smile

874 Inlägg
27 februari 2007
calliboi skrev:
Okej då e de inget fel alltså smile men är det inte ohälsosamt för bilen om man blandar etanol med bensinen? 

Ytterligare en fråga, om man skulle vilja sälja bilen, är det nån som vet hur stor efterfrågan e på dessa bilarna?

Sen måste det väl finnas lite fler folk på forumet som vet lite om dessa bilar och vill vara snälla och dela med sig lite smile vore grymt snällt.

Tack killar ni e guldvärda smile

Tjo, Hoppas du blir nöjd med ditt åk. Kolla in denna sidan (om du inte redan gjort det)  : www.calibrateamsweden.se
Massa trevligt och kunnigt folk. Välkommen i Gänget smile

mvh

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

Calibra Turboo
34 Inlägg
28 februari 2007
som föregående talare sa kika in på calibrateamsweden.se så får du mer hjälp.

angående fördelningslådan så om du kikar på www.maxxtuning.se så hittar du flertalet olika uppgraderingar, hans om tillverkar dom kör med 560 hk i sin calibra utan något som helslt tjorv med 4x4 så du kan känna dej lugn!

Köp en opel bli belåten och låt dom andra se den bakre reggplåten ;)

Senaste foruminläggen

Nyaste forumtrådarna

Sök