3567
Sök

Motorcykel med begränsad effekt?

11 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Hej.

Det är så att jag har stora funderingar på att ta ett så kallat mc kort med begränsad effekt, men allt är inte lika klart som det borde, inte vilka hojar som finns tillgängliga i alla fall.
Jag vet allt det där med att man max får köra 25kw och max 0.16kw/kg tills man haft det i två år, och så vidare.
Men om man nu hittar en hoj utanför dessa begränsningar, strypa den antar jag att man kan göra, men hur blir skillnade på före och efter?
Kan man nu göra så det står rätt i regestreringsbeviset men inte i motorn på cykeln?

Uppskatar gärna svar om den finns någon/några kunniga här, även förslag på någon mc. och SM ska det vara.

/Okej_

9 108 Inlägg
5 mars 2007
Man får regbesiktiga den med den strypta effekten.. Sedan går det ju att ta bort strypningen men då kan det bli rejäla konsekvenser om man åker dit.

11 Inlägg
5 mars 2007
Trådstartare
Jo som jag trodde, Men hur stora blir skillnaderna efter strypningen?

DFFL
9 020 Inlägg
5 mars 2007
okej_ skrev:
Jo som jag trodde, Men hur stora blir skillnaderna efter strypningen?

Min lillebror har 25Kw i sin enligt regbeviset, men på riktigt så har han 122hk.
Han kör en Kawasaki Ninja ZX7R.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

88 Inlägg
5 mars 2007
Ja 25 kw är väll ca 35hk. En ostrypt r6:a ligger väll på runt 120hk så det är en rejäl skillnad.

Hur långt är ett snöre?

Sök