De två dummaste poliskonflikter som jag nog råkat ut för
Jag och två kompisar skulle börna till ordentligt på en lokal, känd "lekplats"
och filma lite för skoj. Så vi satte igång med gamla 745:an, och så small däcken,
och så fortsatte man ju på plåtfälgarna för att få med det häftiga gnistrandet från
nakna fälgar
När vi kört runt med rykande fälgar ett par minuter så vänder
min kompis kameran bort mot vägen, vem kommer och beundrar körstilen då?
Polisen, med på film och allt. En typ 30-årig stockholmartjej kommer ut med en
tyst manlig kollega, frågar vad vi håller på med, och undrar om vi är dumma i huvudet,
hon trodde att vi inte fattade att däcken redan var smällda, hon visste nog inte
vad börna är för nåt
Och så frågade hon hur vi skulle ta oss hem, "varför tror du
att vi har en massa hjul med oss för?" Men slapp undan med en varning,
tur att kompisen tog bort kameran när polisen kom, annars hade dom nog ville kolla
på filmen också
Den andra var på vinter, samma ställe, stod på tomgång brevid ingången till vägen,
ser i mörkret på avstånd en bil med halogenljusen som kommer, eftersom
det ofta är bilar som sladdar där i av olika priser så tänker jag "jaha nu kommer
nån BMW eller Audi som ska ha kul", då tänker jag att nu ska det visas bredåka,
så jag lägger i driven på kampvagnen (740) och drar förbi på bredden precis framför
nosen på den kommande bilen i full fart, ser i bakspegeln att han hänger på en bit bakom,
efter typ 10 sekunder så tycker jag "hmm vilka konstiga neonljusen han har på taket",
efter 3 sekunder så fattar jag att det är polisen
och stannar, dom kör upp med
alla jävla möjliga extraljusen mot vänstersidan på min bil och parkerar max en meter ifrån,
båda rakade typer går ut snabbt och ställer sig på varsin sida av min dörr, frågar om
"vet du att buskörning gör man på inhägnat område?", "nääää" svarar man då
Slapp undan med en varning