3943
Sök

tror ni den går direkt till skroten?

draminbil.nu
1 382 Inlägg
8 mars 2007
Man får ju hoppas han har helförsäkring btw tongue

SupeR
106 Inlägg
8 mars 2007
Hur mycket jag än älskar min bror så är det nog en ganska överhängade risk att jag skulle strypa honom om han ringde o sa..

- Erm, du ja råkade visst smälla Bugattin.. Du är inte arg va?? Det var inte med flit!!

För känner ja min bror rätt är de nog ungefär så det skulle låta...

Nu äger jag ingen Veyron, men om så vore fallet lixom big_smile

-red lights-

"The Stig"
390 Inlägg
8 mars 2007
Endera så lagar försäkringsbolaget bilen.eller så löser dom i den så han får en ny.Inge mer med det.

Skulle jag krocka med min bil så lagar dom den om det är lite grann som är skadat.
Är den skrot löser dom in den.

Min bil kosta 100.000:- och hans 11 miljoner.
Enda skillnaden är att han betalar LITE mer i självrisk än jag.

Mwh Patrik

Om man kan gasa fullt....har man trimmat för lite...

Allfixare
1 475 Inlägg
8 mars 2007
Jag kvadda min brorsas skoter engång, visserligen inte 11mille men 57000 är rätt mycket för en "svensson". styrstången gick av mitt under färd, styret föll ner på fotsteget så den började gasa av sig själv. jag hoppade av i typ 50km/h skotern far in i ett träd. NEJ! tänkte jag. FAN!, ringer brorsan som va i fjollträsk å jobba. "tja, vad gör du??" jobbar sa brorsan. "jag är nog skyldig dig en ny skoter jag" vad har hänt sa an... berättade vad som hänt, och det första han frågade va. hur gick det med dig då?? bra sa jag. dåså, jag ringer försäkrings bolaget då, jag betalar självrisken å allt sa han. det han menade va att det va bättre jag kvadda den i 50, än att samma sak hände när han ligger å pressar över en sjö eller dyligt. för det som hände hade ju hänt i vilket fall! schysst brorsa tycker jag iaf!

464 Inlägg
8 mars 2007
fish skrev:
Jag kvadda min brorsas skoter engång, visserligen inte 11mille men 57000 är rätt mycket för en "svensson". styrstången gick av mitt under färd, styret föll ner på fotsteget så den började gasa av sig själv. jag hoppade av i typ 50km/h skotern far in i ett träd. NEJ! tänkte jag. FAN!, ringer brorsan som va i fjollträsk å jobba. "tja, vad gör du??" jobbar sa brorsan. "jag är nog skyldig dig en ny skoter jag" vad har hänt sa an... berättade vad som hänt, och det första han frågade va. hur gick det med dig då?? bra sa jag. dåså, jag ringer försäkrings bolaget då, jag betalar självrisken å allt sa han. det han menade va att det va bättre jag kvadda den i 50, än att samma sak hände när han ligger å pressar över en sjö eller dyligt. för det som hände hade ju hänt i vilket fall! schysst brorsa tycker jag iaf!

Sjyst bror du har, man vinner nog mycket på att ringa direkt å säga som det är iställt för att tex hitta på en lögn. Tur att det gick bra iaf.

873 Inlägg
8 mars 2007
fish skrev:

Din bror hade ju fullständigt rätt också.

Hur kul är det om det istället hade resulterat i att någon av er blev skadade?

Inte alltid folk är så klarsynta just när det händer bara. Men i efterhand skulle vilken "vettig" människa som helst hålla med.

Don't get mad, get even.

Sök