2486
Sök

Har "Mutant" bra grejer?

Ljudfreak
148 Inlägg
13 oktober 2008
evilaudio skrev:
Xorcess skrev:
själv har jag ett Mutant MTxxx 1500 steg, o de låter verkligen inte skit..
ni som klagar på mutant har säkert testa de allra billigaste dom hadde o sedan draget täcket över alla produkter från Mutant.

som så många andra gör me "budget märken".

Precis.

HobbyFotograf och Blivande Biolog
310 Inlägg
19 oktober 2008
Har mutant några schyssta småhögtalare då?

ngn som testat?

Catch the moment, soon It'll be over

27 november 2008
Abbee skrev:
Har mutant några schyssta småhögtalare då?

ngn som testat?

Om du läser tidigare i tråden så kan du se själv wink

//
Victor

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 mars 2009
blir ofta såhär när allmänt bilstereointresserat folk som inte har 10 års erfarenhet av olika kvalitetsljud, ska ställa sig mot experterna i en fråga om budgetmärken. Jag tycker verkligen trådar som dessa måste bli mer seriösa. Varför är det samma folk som klankar ner på allt under en viss prisklass och kallar det för skit även fast de inte har hört grejerna utan bara antar att det e skräp pga priset?

jag tycker i allra högsta grad att dessa som avråder andra från att köpa vissa grejor ska komma med mer argument om VARFÖR man inte ska köpa grejerna och försöka förstå lite bättre vad behovet hos användaren ligger.
Jag tar allt som sägs av "experterna" här med en nypa salt och det borde TS och alla ni andra göra också.

sådär nu har jag sagt mitt.

ONTOPIC jag köpte ett kit för några dagar sedan från Mutants Euphony-serie, 6.5or. Jag gillar dem som bara fan. Driver dem med stereon nu men ska på med steg snarast.

16 197 Inlägg
12 mars 2009
michieff skrev:
blir ofta såhär när allmänt bilstereointresserat folk som inte har 10 års erfarenhet av olika kvalitetsljud, ska ställa sig mot experterna i en fråga om budgetmärken. Jag tycker verkligen trådar som dessa måste bli mer seriösa. Varför är det samma folk som klankar ner på allt under en viss prisklass och kallar det för skit även fast de inte har hört grejerna utan bara antar att det e skräp pga priset?

jag tycker i allra högsta grad att dessa som avråder andra från att köpa vissa grejor ska komma med mer argument om VARFÖR man inte ska köpa grejerna och försöka förstå lite bättre vad behovet hos användaren ligger.
Jag tar allt som sägs av "experterna" här med en nypa salt och det borde TS och alla ni andra göra också.

ONTOPIC jag köpte ett kit för några dagar sedan från Mutants Euphony-serie, 6.5or. Jag gillar dem som bara fan. Driver dem med stereon nu men ska på med steg snarast.

saken e ju den att man får va man betalar för..  "bra" e ju alltid olika beroende på va man har för krav samt budget.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 mars 2009
evilaudio skrev:
michieff skrev:

saken e ju den att man får va man betalar för..  "bra" e ju alltid olika beroende på va man har för krav samt budget.

jag köpte några billiga mutant från netonet och jag blev överraskad av hur rent å klart ljud dom spelade
bra mycket bättre än MDS lite dyrare 5.25er

BilstereoNörd
576 Inlägg
12 mars 2009
evilaudio skrev:

Nja man får inte alltid vad man betalar för, finns allt flertalet märken som är löjligt dyra iförhållande till sin prestanda...Tråkigt att de flesta verkar "lyssna" på prislappen.
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

660 Inlägg
12 mars 2009
Denna tråd är juh från 2005... Mutant har kommit en bra bit på vägen mot det bättre sen dess.. Dom har bytt ut sina serier flera gånger och nu är dom faktiskt riktigt bra om jag får säga det själv!

Jag har nästan bara använt mutant (Ibland kicker) i mina byggen dom senaste åren (sen 2007) och flera gånger har jag spelat ifrån folk både i ljudkvalité och tryck som har haft bra mycket dyrare saker!

Jag läste i början att folk jämförde mutant med nå jä*la danmobility?! Kan säga så här, ta som exempel Mutant Accention 1 monoblock. bara för att det kostar strax över 3 000 kr så betyder juh inte det att dom är sämre än tex GAS C1-steg även fast det är samma steg så kostar GAS-steget bra många kronor mer.

Ja gott folk! Mutant Acention 1 = GAS C1 fast snyggare och billigare. Man får mycket mycket ljud för pengarna och detta kan jag inte sträcka tillräckligt! Det är så jävla bra saker så jag vet inte hur jag ska försöka förklar, När folk på riktigt kommer börja använda mutant då dom fortfarande är lite okända så kommer mutant att revolutionera budgetmarknaden! Tar bara lite tid att etablera sig!

//Soderqvist

Livets stora gåta, hur kan ett företag som MDS hålla sig kvar i branschen?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
12 mars 2009
jag kör med  mutants  xxx 5,25 den äldre serien tror de är från 05  lr nå sånt och de spelar  väldigt bra

4 074 Inlägg
12 mars 2009
aldrig mer mutant basar/högtalare för min del! enligt mig är det skit,men som sagt det är vad jag tycker.
stegen däremot ger ganska bra valuta för pengarna tycker jag.

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

660 Inlägg
12 mars 2009
BJonsson skrev:
aldrig mer mutant basar/högtalare för min del! enligt mig är det skit,men som sagt det är vad jag tycker.
stegen däremot ger ganska bra valuta för pengarna tycker jag.

Jag kolla in din projekt bil nu, 245:an. Jag kan förstå om du blev missnöjd över kvalitén, jag skulle aldrig stoppa i dom där basarna i någon av mina bilar! Dom där basarna är likvärdiga med GAS eller MDS billigare basar

Själv kör jag på X serien pga impendansen blir bättre med dom basarna för mina steg, hade jag dock haft ett steg som lämna mycket effekt i 2 ohm hade jag utan tvekan köpt XXX serien! Då jävlar snackar vi tryck! Dock kostar XXX serien (dom heter Conquest nu) typ 3 gånger mer än X serien.

Köper man X-serien eller XXX serien med rätt låda och rätt steg så blir man inte missnöjd för pengarna man fick betala. Enligt mig går det inte att hitta något bättre så länge man inte köper på någon super-rea eller begagnat

Kommer bygga ny låda nu i mars/april och kommer då delta i vissa bilstereotävlingar, det är bara kolla efter min golf, det kommer då stå BASSWAGON i framrutan.. Bara för dom som vill att komma fram och snacka så ska ni få provlyssna och känna trycket! wink Förra lådan jag hade så fladdra håret på min flickvän när jag vred upp! big_smile

//Soderqvist

4 074 Inlägg
12 mars 2009
Jag har 4st xmax 10" nu och dom spelar fan så mycket värre än dom 8 mutant basarna!

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

660 Inlägg
12 mars 2009
BJonsson skrev:
Jag har 4st xmax 10" nu och dom spelar fan så mycket värre än dom 8 mutant basarna!

Kan tänka mig det, men vad kostar xmax 10orna i listpris jämfört med mutantarna då?

Har för mig att Xmaxarna kostar närmare 1 800 kr/st och mutantarna 299 kr/st. Går liksom inte att jämföra.

Jag har faktiskt ingen aning vad mutantarna kostar (Listpris) så 299 kr kanske inte stämmer, dock betala jag ca 650 kr/st för mina X-basar och listpriset ligger på 1 100 kr/st

//Soderqvist

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 mars 2009
finns ju sämre och bättre modeller med varje lågprismärke. Man ska inte ta hela märket och slänga i sjön. Se till att köpa det bättre istället smile

Gödseldräng
4 529 Inlägg
12 mars 2009
http://www.netonnet.se/Images_Site/item … 115707.jpg

dom kör jag med från netonnet kostar 299kr spelar jävligt bra för att vara så billiga smile

4 001 Inlägg
12 mars 2009
nu är jag ingen mästare på ljud precis men det är väl som med ALLT annat:
Det billigaste ÄR SKIT men det dyraste behöver INTE vara BÄST

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

ljudfantast
1 372 Inlägg
12 mars 2009
kolvas skrev:
nu är jag ingen mästare på ljud precis men det är väl som med ALLT annat:
Det billigaste ÄR SKIT men det dyraste behöver INTE vara BÄST

word, sen lite grejer emellan där som är en blandning mellan prisvärda grejer och halvbra grejer.

16 197 Inlägg
12 mars 2009
BAE skrev:
evilaudio skrev:

Nja man får inte alltid vad man betalar för, finns allt flertalet märken som är löjligt dyra iförhållande till sin prestanda...Tråkigt att de flesta verkar "lyssna" på prislappen.
// Tommy

sant sant.. men när man snackar 5siffriga belopp på typ framsystem så tror inte ja personen ifråga bryr sig så mycke iaf. dom betalar mycke för just märket.. typ som när man köper dyra kläder.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

SM-Guld Billjud 2007&08
2 353 Inlägg
12 mars 2009
Suck.

IGEN snackar vi om referenser. Nån tycker Mutant är det bästa som finns. MEN, sätter du nåt Mutant mot nåt riktigt bra, och så ger du i uppgift till en grupp människor som VET vad BRA är, så kommer de inte välja Mutant.

SÅ, vad är rätt? Ja, tycker du det är bra så är det väl allt! Sen om nån som kan mer skrattar åt dig, så låt det vara, elller så tar du och försöker förstå vad bra verkligen är...

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
12 mars 2009
Helt okej saker tycker jag (Erfarenhet) smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

Sök