tänk såhär vad gör snuten med bilar som de krockat?? tar dem till skroten=) och vad är alltid kvar i dem bilarna?SIRENEN! så vart ska du då leta?
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
tjeena igen... kolla runt lite på olika bilskrotar..jag och en polare jobbade på en ett tag och där hade de en polisbil som var krockade och totalt pajjad inga dörrar och så men den startade iaf och gick köra men skramlade som satan haha gick max 50 km/h men sirenen funkade perfekt=) fast vi var dumma som inte tog av den innan dem skulle krossa skiten:(
Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...
För en svensk siren får du nog räkna med att ge en slant. Men amerikanst osv kostar ju inte mkt alls. Te.x Biltema har ju nån polis siren för 300 kr typ. Men om den e bra eller dålig vet jag ej
Det stog en krockad polisbil på skroten i agnesberg (kommer inte ihåg vad skroten heter) 2 mil norr om Göteborg. Men det blir nog till att fjäska med dom på skroten då för polisbilarna går direkt till fraggen och blir krossade. Man får inte ta något från dom... Bästa hade ju vart om man kände någon som jobbar på en skrot och kan fixa det.
Skulle klart vara grymt att ha! Skulle satt en sån siren i morsans V70 och jävlat lite med folk. Har ju redan ljussiren(blåljus) från en ambulans
Är inte olagligt att köpa eller äga en sån, men väl att använda den bland allmänheten! Risken för att bli anmäld tror jag är ganska stor då många uppfattar det som väldigt fel. Brottet kallas "Föregivande av allmän ställning" och ger ganska saftiga straff, dvs upp till två års fängelse om det anses vara grovt, annars ger det minst dagsböter...
Föregivande av allmän ställning är ett brott enligt 17 kapitlet 15 § i brottsbalken. Den gör sig skyldig till föregivande av allmän ställning som felaktigt utger sig för att utöva myndighet eller olovligen bär uniform eller tjänstetecken för försvarsmakten eller andra myndighetsutövande organistationer, till exempel polis, tull, parkeringsvakt eller ordningsvakt.
Straffet för föregivande av allmän ställning är dagsböter eller fängelse i högst sex månader. Om brottet bedöms som grovt är straffet fängelse i högst två år.
Är inte olagligt att köpa eller äga en sån, men väl att använda den bland allmänheten! Risken för att bli anmäld tror jag är ganska stor då många uppfattar det som väldigt fel. Brottet kallas "Föregivande av allmän ställning" och ger ganska saftiga straff, dvs upp till två års fängelse om det anses vara grovt, annars ger det minst dagsböter...
Föregivande av allmän ställning är ett brott enligt 17 kapitlet 15 § i brottsbalken. Den gör sig skyldig till föregivande av allmän ställning som felaktigt utger sig för att utöva myndighet eller olovligen bär uniform eller tjänstetecken för försvarsmakten eller andra myndighetsutövande organistationer, till exempel polis, tull, parkeringsvakt eller ordningsvakt.
Straffet för föregivande av allmän ställning är dagsböter eller fängelse i högst sex månader. Om brottet bedöms som grovt är straffet fängelse i högst två år.
Tror jag ska montera ur min polissiren då :S Trodde man fick lite smisk och sen var det bra med det...
Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.