Nej du har fan helt rätt ......har man ej råd nej då skaffar man inte bilen ifråga ....skenförsäkringar som gör vi får bet mer vi som är ärliga .....vist hade kunna skrivit min på morsan , men hur kul är de när bilen är hennes då? och tjänat nån tussing
När man är 20 år och ínte har någon bonus hos försäkrings bolaget än så är det ganska korkat att sätta bilen på sig själv när man ex kan sätta den på far eller mor. Och sätta en sliter himla bil med endast trafik-försäkring så man bygger upp systemet..
Är inte lätt att äga en lite finare bil när man är runt 18 - 19... min bil hade kostat 25 000:- om den stod på mig om året helförsäkrad. Nu när det står på farsan kostar den 5 000:-. Det är skillnad när man inte har en fast inkomst
Jag anser väl igentligen att har man inte råd att försäkra en bil ska man heller inte ha en. Samtidigt har även jag haft massa bilar på mor å far.. så jag ska väl inte säga så mycket.
Men som redan nämts så leder ju skenförsäkringar till höjda premier, hårdare kontroll etc etc. Man biter ju sig på så sätt i röven.
Är inte lätt att äga en lite finare bil när man är runt 18 - 19... min bil hade kostat 25 000:- om den stod på mig om året helförsäkrad. Nu när det står på farsan kostar den 5 000:-. Det är skillnad när man inte har en fast inkomst
Allt handlar välle om prioriteringar. Ja har båda mina bilar på mig och är 20?
Hör du inte hur löjlig du låter? Prioriteringar? Jag skulle betala 27k om året för bil eller vad det var. Då "prioriterar" jag hellre nåt annat än att lägga varenda öre på försäkringen!
Jag har haft fel en gång, det var den gången jag trodde att jag hade fel men det visade sig att jag hade rätt.
Ah o du bor i katrineholm oxå.. flytta till t ex. stockholm så ska du nog se att de blir lite jobbigare.
När ja precis hade fått körkortet skulle de kosta 9000 per år på 745an.. å eftersom den redan stog på farsan så skrev vi aldrig över den på mig.. 2400 har ja för mig de kostar nu. På försäkringsbolaget sa dom att de va okej att göra så så länge man bor under samma tak. Men på 142an däremot va de inte så ofärskömt dyr föräkring så den står på mig.
Är den inte låg vill ja inte ha den.
Cutting springs isn´t just for fun, its an addiction.
Har man inte råd att ha bilen på sig själv, då har man inte råd att äga den.
Har jag fel? Vad tycker ni?
En sak kan jag säga, håller med dig fullt! Ska man ha en bil så ska man kunna betala för den oxå, och man slipper VÄLDIGT mycket trassel om man skulle krocka lr dyligt om bilen står på sig själv. Men det är min mening.. inte säkert den är rätt.
* Quattro - De e ba´r å åk! * -- * Om livet suger... Överladda!! *
Audi UrQ, S2, S4
Ah o du bor i katrineholm oxå.. flytta till t ex. stockholm så ska du nog se att de blir lite jobbigare.
Varför ska ja flytta dit när ja har jobb o allt här?
du verkar inte riktigt förstå vad jag menar ? med tanken på att vi pratar försäkring i detta fallet och du verkar rätt stolt över att ha 2 bilar ståendes på dig själv.
Tror inte du betalar några 30k per år för o ha saaben där du bor nu. Och en supra kan jag inte tänka mig är allt för billig heller absolut inte om man är 20 år.
Och då menar jag att katrineholm är inte en storstad (i en storstad så blir försäkringen ännu dyrare) du verkar inte ha tänkt på de. Nu säger jag inte att alla bor i en storstad. Men de finns vissa som gör de och har inte lust att slänga ut 50k per år bara för att ha en lite roligare bil.
du verkar inte riktigt förstå vad jag menar ? med tanken på att vi pratar försäkring i detta fallet och du verkar rätt stolt över att ha 2 bilar ståendes på dig själv.
Tror inte du betalar några 30k per år för o ha saaben där du bor nu. Och en supra kan jag inte tänka mig är allt för billig heller absolut inte om man är 20 år.
Och då menar jag att katrineholm är inte en storstad (i en storstad så blir försäkringen ännu dyrare) du verkar inte ha tänkt på de. Nu säger jag inte att alla bor i en storstad. Men de finns vissa som gör de och har inte lust att slänga ut 50k per år bara för att ha en lite roligare bil.
Nej betalar inte 30k för saaben och inte supran heller. Men skulle ja bo i sthlm skulle ja inte ha dom bilarna heller, för då skulle ja inte ha råd att skriva dom på mig själv.