3510
Sök

Hastighet, ABS Givare 745:a

60 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Dom 2 kablarna som går till givaren i bakaxeln var av så jag fick koppla om dom, problemet var bara att dom var av nere vid kontakten så det var omöjligt att se vilken kabel som skulle var..
Så min fråga är om någon vet om det spelar någon roll vilken kabel som går var?

ABS lampan slutade lysa iaf efter jag satte ihop kablarna, men ABS bromsen verkar inte fungera ändå inte heller hastighetsmätaren, Har kollat i huset efter lödningar och dylika fel men inte hittat några.

Kanske skulle byta plats på kablarna men orkar inte tongue Nån som vet kanske?

It's not the fart that kills it's the smäll.

Godsägare
264 Inlägg
29 mars 2007
Kaktus skrev:
Dom 2 kablarna som går till givaren i bakaxeln var av så jag fick koppla om dom, problemet var bara att dom var av nere vid kontakten så det var omöjligt att se vilken kabel som skulle var..
Så min fråga är om någon vet om det spelar någon roll vilken kabel som går var?

ABS lampan slutade lysa iaf efter jag satte ihop kablarna, men ABS bromsen verkar inte fungera ändå inte heller hastighetsmätaren, Har kollat i huset efter lödningar och dylika fel men inte hittat några.

Kanske skulle byta plats på kablarna men orkar inte tongue Nån som vet kanske?

byt sida med kablarna.... o den har inget emd ABS o göra., ingen abs?... byt hjul lager hela kittet... då är banan kass och kännarna kassa med... MVH

-=Mr SLIR=-

60 Inlägg
29 mars 2007
Trådstartare
Har inte den givaren att göra med abs:en?

Den räknar väll kuggkransarna likväl till både hastighetsmätaren och ABS bromsarna?
Förut lös lampan om att ABS bromsarna var ur funktion men slutade så fort jag satte dit kablarna, så nånting måste den juh ha att gra med ABS:en wink

10 287 Inlägg
30 mars 2007
Kaktus har rätt.
Givaren i bakaxeln är en kombinerad givare för ABS och hastighetsmätare.
Jag skulle skifta sladdarna. Sedan tidigare vet jag hur tjuriga instrumenthusen är på att få exakt rätt signal.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

60 Inlägg
30 mars 2007
Trådstartare
Ok tack...Har talat om för frugan att i helgen är det bilen som gäller wink
Måste fixa det nu inför den stundande besiktningen...... Så att en gammal Volvo får ytterligare ett år på nacken big_smile

60 Inlägg
2 april 2007
Trådstartare
Så fixat... Nu kan jag sluta mig till den skaran som har fungerande hastighetsmätare på 740 wink
Bytte plats på kablarna funkade skitsamma inte... Fick "Bryta" upp instumentpanelen och joxa lite med hastighetsmätaren så funkade den wink
Även jag har gjort det några gånger.. Men kunde iaf slutleda felet dit då diagnostik grejen visade 1-1-1 (inga fel) och hastighetsmojängen var varm... så det var säkert bara något som gått fel vid dom andra öppningarna.. smile

Sök