Tjenixen på er. Tänkte dra en liten kort resumé om vad som har hänt och händer just nu. I fredags så var jag med lundgren och flängde runt på olika skrotar för att fixa fram lite plast som man hade slarvat bort eller förstört. Gick riktigt bra och jag fick tag på allt + lite bra och ha skruvar. Vi passa även på att kolla läget med bilen hos lackeraren. Nästan klart nu . Synd bara att jag aldrig kommer att kunna visa effekten i lacken på bild. Men å andra sidan så lämnar de ju en möjlighet till att ha nått att visa som ingen har sett när den väl kommer ut på vägen. I helgen blir det en del fixande med inredningen som ska lackas. I går han jag lägga slipgrund på de saker som jag hade lagt sprutspackel på.
Då var de slipat och förberett för slipgrund
Också slutligen med slipgrund
Under dagen i dag så har jag slipat till allt och förberett. Ska iväg till totten:s lackbox igen och lägga den slutliga färgen på de. Får se om man hinner lägga upp en bild på de ikväll.
Tjena på er. Under den senaste tiden har det inte hänt nått direkt då jag mest har fått vänta på att lackeringen ska bli kalr så att jag kan börja montera ihop bilen och passa in de sista sakerna. MEN sen i dag så blev bilen klar och jag var och hämtade den. Måste säga att det blev bättre än vad jag trode och att lacken är riktigt bra och efektfull väl ute i solen..
Ett litet smakprov på lackeringen.
Får se om jag lägger upp mer nu i tråden eller om jag avvaktar tills bilen är klar..
Tjena de var ett tag sen man skrev i den här tråden men om sanningen ska fram så beror de mest på att jag inte har gjort något direkt med bilen. Kört runt lite med den men de blev kanske inte mer än en 150 mil på sin höjd. Nu är bilen avställd en ytterligare gång och allt ska rivas ner igen. Anledningen till detta är att de ska byggas ljud i bilen till i år. (De ända som är kvar på den) Så just nu är man i full färd med att planera hur ljudbygget ska se ut. Lutar i detta läget mot rätt cleant i bilen och mer extremt och show i skuffen. Utan för den delen sticka iväg från resten av temat på bilen. Utöver detta så ska en ny huv monteras och bilen ska in till lackeraren igen för lite lackförbättringa.
Passar på att lägger upp några bilder. Håll till godo.