jag tog körkort nu i september, ganska färsk från boken så att säga, och jag kan inte minnas de stog något om trimmning i teoriboken, men en massa annat som är förbjudet stog med.
t.ex. att de e straffbart att lämna bilen med nycklarna i tändningslåset.
(ni som undrar varför de är straff bart: När man lämnar bilen ska man se till att ingen kan använda den utan ens tillåtelse. detta i fall, säg en alkohol påverkad får för sig att hoppa in i bilen och dra i väg och orsaka en olycka typ, eller en minderårig hoppar in och gör samma sak) minns inte exakt på ordet förklaringen varför de är förbjudet, men den som orkar kan ju leta upp detta stycke och rätta mitt citat
och om de med nyckeln står tycker jag att dom borde nämnt att man inte får förändra motorprestandan något.
jag kan förstå att om man trimmar så bilen får för höga avgasvärden att de ska vara olagligt, men om man trimmar, och ändå håller sig inom gränserna så borde de väl vara lagligt. sen tillbaks till de jag sa tidigare, håller man sig till väglagarna och inte kör för fort eller vårdslöst så borde de väl vara lagligt med fri trimning så att säga (då menar jag inte riktiga monster trim på 1000+hk)
Senast redigerat av Andy_88 (2 januari 2009)
"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar