INge illa menat men du kommer att bli av med kortet. Det lan även förvärras eftersom det skickas till en åklagare och har du inga vittnen och han har dig på film så är du kört. Lika bra att skriva under. jag fick en spärrtid på mitt kort i 3 månader för jag hade snittat 146,6 på 90väg under en 5kilometerssträcka. Jag skrev inte under lappen.
Hade jag skreve lappen så hade de tagit mitt körkort på plats och jag hade fått 3 månaders spärrtid och 2000:- i böter. Men jag vägrade skriva lappen så det skickades till åklagaren och de yrkade på att mitt kort skulle bli indraget och fängelse i en månad, men jag klarade mig med indraget körkort (fick lämna det i domstolen till polisen), 2000:- i böter och 100 timmar samhällstjänst.
Om du inte har vittnen med dig så käfta aldrig med en polis, bara att skriva under. Det blir bara värre och värre och de lyssnar mer på polisen än på dig.
Lycka till
Floodie: Har han prövotid så räcker det med att han kör 7 kilometer för fort, om det är jävlgt hårda poliser, innan vi fick ny regering så va gränsen 10kilomer.
tyvärr är lagarna så
Senast redigerat av P-G (3 april 2007)
Vilket jävla drag :)