2928
Sök

utställnings duglig?

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2007
Inte din bil, men en E36.
Tog bort båda handtagen på den övre och bara bakre på den nedre.
http://img412.imageshack.us/img412/9452/sdgsdmr4.png

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

montör och hobby mekaniker
2 672 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
tack! något å kolla å fundera på smile an du ta bort listerna me? runt om.. så e du jätte snäll smile

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.

DFFL
9 020 Inlägg
8 april 2007
båge skrev:
tack! något å kolla å fundera på smile an du ta bort listerna me? runt om.. så e du jätte snäll smile

absolut.
redigerar detta inlägget när jag gjort det.
http://geting.se/image.php/36028-M3-E36-15.png
Senast redigerat av FireTraXX (8 april 2007)

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

2 672 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
tack smile såg bra ut ju smile hur skulle den svarta delen passa med min gröna? har haft funderingar på det, men fått bakslag från kompisar å vänner.. och vad kan det kosta å lämna in å lacka så?

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

Maizer
8 april 2007
Nej det är den inte.. Den ser ju precis ut som vilken e36a som helst, bara för att den är i fint skick kan man inte ställa ut den.

JapsRacer!
198 Inlägg
8 april 2007
Klart man kan ställa ut den, det är väl bara att prova och se vad som händer? smile lycka till

Kettunen
8 april 2007
Klarklas framlyktor & Blinker blir det mumma

88 Inlägg
8 april 2007
om du vill ställa ut så kan jag nog bara råda dig att göra det du själv tycker är snyggt kolla runt lite på andra e36or även andra bilar och skänna äfter vad du tycker är snyggt och sen bygga och finna egna ider och lösningar .
bry dig inte om vad andra tycker gör som du själv tycker .

592 Inlägg
8 april 2007
båge skrev:
bad om lite tips på vad man kan göra med den i första inägget också.. för er som inte tycker den räcker i nu läget, vilket alla sagt.. så vad ska ja göra me den? all styling måste väl inte va på utsidan för att den ska va utställnings duglig heller?

Det verkade inte vara så speciell invändigt heller, orginal E36or har man nog redan sett tillräckligt många av. Kjolpaket, större fälgar (obs alla fyra lika stora) är det redan bra, sen en massa smådetaljer är också roligt att se.

2much.fi
Accessories for your DSLR

2 672 Inlägg
9 april 2007
Trådstartare
Slaktarin skrev:
båge skrev:
bad om lite tips på vad man kan göra med den i första inägget också.. för er som inte tycker den räcker i nu läget, vilket alla sagt.. så vad ska ja göra me den? all styling måste väl inte va på utsidan för att den ska va utställnings duglig heller?

Det verkade inte vara så speciell invändigt heller, orginal E36or har man nog redan sett tillräckligt många av. Kjolpaket, större fälgar (obs alla fyra lika stora) är det redan bra, sen en massa smådetaljer är också roligt att se.

sa att det kommer nya bilder på inredningen, bakfälgarna på bilderna satt bara på provisoriskt, kommer 17" så snart jag hittar nåra snygga! sen en ny bakspoiler! å små detaljer!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

DFFL
9 020 Inlägg
9 april 2007
båge skrev:
sa att det kommer nya bilder på inredningen, bakfälgarna på bilderna satt bara på provisoriskt, kommer 17" så snart jag hittar nåra snygga! sen en ny bakspoiler! å små detaljer!

17" räcker inte långt heller.
18-19-20" får du nog satsa på.

Russel Crowe, Gladiator.

StylingFreak
220 Inlägg
9 april 2007
får nog vara lite elak och säga som föregående har sagt.. Den har inte riktigt den där tutschen?!? som man kanske är ute efter när man kollar på utställningar.. knappt att min är nått att ha men i och med att den är hyffsat ovanlig så kanske.. bedöm min vet ja.

styling or tuning?

Rallyförare
1 075 Inlägg
10 april 2007
Den är i bra skick.
Men det här är nog mera stuket som platsar på en bilutställning:
http://www.garaget.org/?car=4972&image=43870
Senast redigerat av carnageman (10 april 2007)

Thorssa
10 april 2007
En E36 kommer inte bli en utställningsbil om det inte är t.ex en Alpina i nyskick eller en groteskt ombyggd skapelse.

1 277 Inlägg
10 april 2007
Tyvärr...men med 15000-20000kr i fälgarna och 20000-30000kr multimedia och 15000kr i unikt moddat kjolpaket så har du en vinnare...idag räcker det inte med puts...ribban har höjt de senaste åren...

3 113 Inlägg
10 april 2007
nja inte mycket för att kunnat ställa ut.. men man kan ju fixa mycket på den smile

ge inte upp wink

Semper Fi

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
10 april 2007
som den ser ut nu ? nej ej utsällnings bil.
förutom på den lokala raggar platsen
mindre utställningar
bmw möten

elmia.. då har du LÅNGT kvar
få in en e36a på elmia
proffs toning
kolfiber
multimeria för 30 lök
kjolar för 15
lack för 25
något extremt
och ofantligt mycket jobb

vad du kan göra för att få den lite snyggare (Och inte så mycket jobb)
vita sido blinkers 10 min 350kr

andra speglar 15 min (om man inte lackar om dem) 200 adapter plattor. 400 för speglar

modda fram kjolen (såga ut ribborna) och plasta lite sedan om lack 2-3 efftermiddagar 16.30 - 22.00 (om du inte har tummen mitt i handen) och inte räknar med lacken pris 200kr i plast och gasfiber. sedan lack

altenativt har jag en e46 m3 spoiler med gäl plåten liggandes. (till e36)

byta ut de tyget du har på hatthyllan (tyckte inte om det)

fästa främre regg plåten dick mot karossen.. (gör mycket) tid 10 min och 4 rostfria skrut(

lycka till
Senast redigerat av ToTTeN (10 april 2007)

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

2 672 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
ToTTeN skrev:
som den ser ut nu ? nej ej utsällnings bil.
förutom på den lokala raggar platsen
mindre utställningar
bmw möten

elmia.. då har du LÅNGT kvar
få in en e36a på elmia
proffs toning
kolfiber
multimeria för 30 lök
kjolar för 15
lack för 25
något extremt
och ofantligt mycket jobb

vad du kan göra för att få den lite snyggare (Och inte så mycket jobb)
vita sido blinkers 10 min 350kr

andra speglar 15 min (om man inte lackar om dem) 200 adapter plattor. 400 för speglar

modda fram kjolen (såga ut ribborna) och plasta lite sedan om lack 2-3 efftermiddagar 16.30 - 22.00 (om du inte har tummen mitt i handen) och inte räknar med lacken pris 200kr i plast och gasfiber. sedan lack

altenativt har jag en e46 m3 spoiler med gäl plåten liggandes. (till e36)

byta ut de tyget du har på hatthyllan (tyckte inte om det)

fästa främre regg plåten dick mot karossen.. (gör mycket) tid 10 min och 4 rostfria skrut(

lycka till

raggar platsen hemma är ja inte välkommen på typ, PGA bmw.
ELMIA har jag inte siktat på, tänkte mer som utställningar som JBR i borås och sånna saker!
Det med framkjolen var en bra ide! något tips om bakkjolen? gärna nåt med dubbla utblås.. å hatthyllan ska byggas om helt, så ja får fast 6*9 orna!

men tips om modd mottages med öppna armar!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu

474 Inlägg
10 april 2007
Den är inte klar för utställning som den ser ut nu men med lite ideér & tid så kan du säkert få den att bli en utställnings bil..Knaske inte på Elmia direkt men bygg om lite invändigt & styla den utvändigt & testa ställ ut den på mindre träffar för att se vad du får för reaktioner. Sen ställer du ut den & bygger nytt..MEN bygg den efter vad du tycker är nice bygg DITT stuk på den...Så kommer du säkert bli nöjd..

Lycka till

* Heaven Won´t Have Me And Hell Can´t Handle Me *

831 Inlägg
10 april 2007
Nja såg väl kanske inte direkt ut som en bil man ser på utställningar.... väldigt vardaglig som några redan påtalat.

Sök