2902
Sök

Generator, luktar brännt!

11 Inlägg
10 april 2007
Trådstartare
tjena! min pappas bil ville en morgon inte starta, vi startade upp bilen med startkablar och han kunde köra iväg. sedna ringde han mig och sa att bilen inte ville starta, jag åkte och hjälpte han starta den med startkablar igen och sedan åkte vi hem och han åkte och köpte ett nytt batteri. bilen starta med det nya batteriet men sedan ville den inte starta och batteriet är som kortslutet:S det luktar även lite brännt från generatorn.
är det så att man behöver byta generator tror ni? eller vad kan det vara för fel.
PS: det är en volvo 945 -96 och batteri lampan lyser inte i bilen då man kör.
mvh elias

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
10 april 2007
Testa och mät vad generatorn laddar.

21 761 Inlägg
10 april 2007
Ajaj, inte bra. Det kan vara kortis i någon kabel eftersom det luktar bränt och att ett nytt batteri inte vill fungera, felsök ordentligt för att inte riskera att batteriet kortsluts. Ta bort batterikablarna och kolla alla kablar vid batteri, generator och startmotor.

Om det inte verkar vara något fel på kablarna så bör du sätta dit någon extern strömkälla, tex en elektronisk batteriladdare eller ett spänningsaggregat som ger 13-14V, istället för batteri. Då blir det säkrare att fortsätta felsökningen.

Sök