nicke_b2 skrev:
The_Dude skrev:
Man behöver inte plocka av insuget för att byta tändstift.
Kamkedjan byter man med motor kvar men demonterad låda.
Dom äldre VR6:na upp till ca-97 hadde lite problem med toppackning. Men nyare som har röd glykol har inte det problemet. Det är ändå dock långtifrån allasom hadde problem.
Svårmekade kan jag inte påstå har bytt koppling på en VR6 syncro och det var inte mycket svårare än någon annan bil. Men tvärstäld motor.
okej hur gör man då, för att byta tändstift?? vill veta för ska göra det på en gammal vr6a? som det ser ut nu ser jag ett tändstift med insug på plats!!!!
En jag snackkade med om kambyte sa att det var mycket enklare om man tog ur motorn för ett sånt byte! så skulle rekomendera att ta ur motorn eriik!
mvh niclas
Jag ser att denna tråden är gammal men vad är det för några som tycker det är lättare att ta ut hela motorn för att byta kam eller till och med kamkedja och glidskenor? Det dra ju en jävla massa med sig att ta ut hela motorn. Nej ta av växelådan nedåt och gör bytet av kedja och glidskenor med motorn i bilen.
Senast redigerat av dbjanoz (26 januari 2009)
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?