rang skrev:
jonesono skrev:
Micke_86_ skrev:
jonesono
moose46019
FireTraXX
Aerodynamik
Vad har ni för utbildning eller jobb?
Antagligen högre än många här inne.. skämt å sido.
Högsta slutförda utbildning: 110 akademiska poäng på universitet (motsvarar ca 2½ års studier).
Läser just nu till personalvetare = kommer att hamna någonstans kring 200-220p, cirkus 5-6 år tippar jag på (ej omräknat till nya hp).
Gymnasielinje: samhällsvetenskapligt program
Vad har du själv för utbildning?
Ok... Så nu när du lägger mer än 6 år på studier och säkert ett antal hundra tusen i studieskulder, vad kan du söka för jobb när du är klar???
Sorry igen för OT...
OT: Inte säkert att det blir ett antal hundra tusen i studielån.. förhoppningsvis så få hundra tusen som möjligt!
Hoppas väl på att lite extrajobb kan vara till någon hjälp här.
Som personalvetare/beteendevetare kan man få jobb inom ett ganska brett område, men med inriktning på personal såklart. Ex. lönesättare, rekrytering, personalchef (inte alla som får den chansen), arbetsmiljösamordnare, rehabiliteringssamordnare, rättsliga frågor inom organisation/arbetsliv/företag med allt vad det innebär..etc etc. du hänger med på vilka områden det gäller.
Sen kan man givetvis jobba inom kommun eller stat för den delen också.. beror ju på vilken inriktning man väljer, vilket specialitet man har. Själv skall jag försöka få till två såna inriktningar (vanligtvis har man en) för att ha större kompetens att "slåss" med.
Det är allmänt känt att akademiker, som regel, har större chans att få ett utvecklande arbete inom sin kompetens än de som inte väljer att gå den vägen.
Förhoppningsvis tjänar jag i slutändan så bra att det inte är några problem att betala den där studieskulden, billånen, huset/n osv.
Det märks med tiden! Kan som kuriosa inflika att (om jag kommer ihåg rätt) som nyexad personalvetare utan tidigare erfarenhet, så ligger grundlönen någonstans kring 24-26000. Med tiden stiger det oftast uppåt.
Har du själv planer på en sådan väg?