4247
Sök

gud hatar oss :(

volvoraggare
4 776 Inlägg
14 april 2007
jag har hatat vårt land ända sen 90 talet men att starta en religion för att hata sverige har ju gått till överdrift ju

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

337 Inlägg
14 april 2007
ludde__mannen skrev:
Förstår inte riktigt vad du menar där..
Är det de dom kallar "de så kallade pingstmedlemmarna" du menar är extrema?
Förstår inte riktigt vad det är för "extremt" med det de gör? Jag kan hålla med att man kan känna sig lite obekväm på sådana möten som "ovan" men vad är inte den som kommer till en bilträff första gången? När alla i publiken hurrar och gapar som besatta bara för att någon får sin bil att låta så mycket att det börjar ryka? är pingstarna verkligen sådana extremister? Antar att du menade att dom var det då du tog dom som exempel!
Tog bilfolket som ett exempel för att visa att saker inte är så konstiga som de kan verka, så alla som direkt tänkte skrika tykna kommentarer om att bilfolk är extrema kan bespara sig tongue

Reggin skrev:
Vogge skrev:
hehe vilka nötter säger bara en sak: RELIGON kommer bli människans fall!

Håller med dig till 110%. Nu får dem här religionsnissarna skärpa till sig lite. Det är klart att det kanske kan vara skönt för dem som har det svårt att luta sig tillbaka till en religion för att få lite hopp. Men för sjutton, detta är 2000-talet. Religion skapades av forntidsmänniskor som trodde att jorden var platt. Sen är ju inte alla precis så här extrema i artikeln, fast det blir fler och fler. Jag har varit på ett "möte" i den så kallade Pingstförsamlingen. Jag blev mörkrädd :S Vuxna människor som lyfter händerna i luften, gråter och pratar i tungor. Och dem får ju sina barn att göra samma sak. Det var ganska läskig stämning där inne :S

Jag menade inte att pingstvännerna är just dem extremister som jag syftar på. Fast dem är på god väg att bli det. Och jag fattar inte hur du kan jämföra en bilfest med ett pingstmöte. Det är 2 helt olika saker om någon börnar eller att någon gråter, pratar skumt och beter sig konstigt för att en så kallad ande som besöker dem (har själv en pingstvän som kompis, och han säger att det är den så kallade "heliga anden" som besöker dem).

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Colaberoende
1 219 Inlägg
14 april 2007
Hmm.. Om varje medlem på Garaget.org skulle lämna deras emaildress på någon sida som skickar ut reklam så skulle det kunna betyda att dom får 40 000 reklammail.
Då kanske det kommer upp en ny sida där dom hatar reklam ha ha.

Det värsta är ju att dom kan tjäna pengar på att vara så skumma. men å andra sidan så har väl inte dom sett slutet på sin grusväg ännu. Så instängda verkar dom vara.

/Ena

VAG entusiast
277 Inlägg
14 april 2007
det visar ju bara hur dumma dem är.

Audi 1910-2007 97 år
"det viktigaste är inte vad du lyssnar med utan vad du lyssnar på"
"det är väl inte konstigt att det låter kasst när du lyssnar på musik som inte är musik"
Audi: Four rings to rule them all

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
17 april 2007
Vogge skrev:
hehe vilka nötter säger bara en sak RELIGON kommer bli människans fall!

Knappast. "Religion" i sig självt blir aldrig människans fall.

Galna människor som har religionen som en ursäkt för att leva jävel, däremot, är en annan femma. Men dom är och förblir galna och kunde ha ägnat sig åt vad som helst med samma bedrövliga resultat.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
17 april 2007
Reggin skrev:
Vogge skrev:

Håller med dig till 110%. Nu får dem här religionsnissarna skärpa till sig lite. Det är klart att det kanske kan vara skönt för dem som har det svårt att luta sig tillbaka till en religion för att få lite hopp. Men för sjutton, detta är 2000-talet. Religion skapades av forntidsmänniskor som trodde att jorden var platt.

So? Vad har det med saken att göra? Anser du att människor helst inte bör tro, för att det stör dig i just din syn på världen?

Sen är ju inte alla precis så här extrema i artikeln, fast det blir fler och fler.

Vad grundar du det på? Statistik? Egna observationer? Var då i så fall?

Jag har varit på ett "möte" i den så kallade Pingstförsamlingen. Jag blev mörkrädd :S

Jaha, gå inte dit mer då?

Vuxna människor som lyfter händerna i luften, gråter och pratar i tungor. Och dem får ju sina barn att göra samma sak. Det var ganska läskig stämning där inne :S

Om dom mår bra av att göra det, så är det naturligtvis ingenting som du borde bry dig om överhuvudtaget, eller hur?

Att jämföra fanatisk, kristen höger i USA med svenska pingströrelsen är för övrigt ganska meningslöst.

337 Inlägg
17 april 2007
pUs skrev:
Reggin skrev:
Vogge skrev:

Håller med dig till 110%. Nu får dem här religionsnissarna skärpa till sig lite. Det är klart att det kanske kan vara skönt för dem som har det svårt att luta sig tillbaka till en religion för att få lite hopp. Men för sjutton, detta är 2000-talet. Religion skapades av forntidsmänniskor som trodde att jorden var platt.

So? Vad har det med saken att göra? Anser du att människor helst inte bör tro, för att det stör dig i just din syn på världen?

Sen är ju inte alla precis så här extrema i artikeln, fast det blir fler och fler.

Vad grundar du det på? Statistik? Egna observationer? Var då i så fall?

Jag har varit på ett "möte" i den så kallade Pingstförsamlingen. Jag blev mörkrädd :S

Jaha, gå inte dit mer då?

Vuxna människor som lyfter händerna i luften, gråter och pratar i tungor. Och dem får ju sina barn att göra samma sak. Det var ganska läskig stämning där inne :S

Om dom mår bra av att göra det, så är det naturligtvis ingenting som du borde bry dig om överhuvudtaget, eller hur?

Att jämföra fanatisk, kristen höger i USA med svenska pingströrelsen är för övrigt ganska meningslöst.

Ojsan ojsan. Kanske trampade på en öm fot här kanske? Menar att religion är föråldrat. Dem får tro hur mycket dem vill, bara dem ger fan i mig och andra som absolut inte vill bli inblandade.

OCh att det blir fler och fler extrema grupper har jag märkt av bl.a. av egna erfarenheter. Det finns många mer artiklar i tidningar m.m. om sådana extrem grupper. Förr i tiden så fick man inte skapa en egen version av tron. Det får man idag, och det gör folk.

Och med mötena i Pingstkyrkan. Jag kommer ALDRIG gå tillbaka till ett sånt möte. Så jag kommer inte träffa dig där iaf.

Och om att jag inte behöver bry mig om vad dem gör bara dem blir glada. Vissa psykopater tycker om och blir glada av att plåga och skada människor. Ska jag inte bry mig om det heller?

Sedan sa jag inte att den kristna Amerikanske högern och pingskyrkan är särskilt lika. Men dem är på god väg enligt mig.

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Herr
1 722 Inlägg
17 april 2007
Hah, jag ville ju skriva i deras forum, men det hade dom inte hmmhmm

big_smile "That women adorn themselves in modest apparel." 1 Tim. 2:9.
King Carl Gustaf & immodest daughter

http://www.godhatessweden.com/images/princess1.jpg !H!O!T!!1
http://www.godhatessweden.com/images/gustaf1.jpg !L!O!L!!
Senast redigerat av LocKtar (17 april 2007)

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

SupeR
106 Inlägg
17 april 2007
Lite roligt att när jag försöker komma in på sidan, så spärrar jobbets brandvägg den, med motiveringen.

Websense has denied access to the requested URL because of its content categorization: "Hate"

haha.. luktar lite mycket hat där!

-red lights-

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
18 april 2007
Reggin skrev:
Ojsan ojsan. Kanske trampade på en öm fot här kanske?

Ja, visst gjorde du det. Individer som inte orkar tänka självständigt gör mig både öm och trött.

Menar att religion är föråldrat.

En Jaguar E-Type är också ganska föråldrad, men jag skulle ändå inte tacka nej till den.  Vad du tycker är "föråldrat" är subjektivt, ointressant och egentligen helt meningslöst som argument i den här diskussionen.

Det som är föråldrat och dött för den ene kan ju te sig tidlöst, inspirerande och fulländat för den andre. Fundamentala sanningar på så låg nivå att det egentligen är pinsamt att jag ska behöva utveckla det i skrift.

Dem får tro hur mycket dem vill, bara dem ger fan i mig och andra som absolut inte vill bli inblandade.

Awww... gulle. Jag undrar vem egentligen som fått sina ömma tår betrampade? roll

Och med mötena i Pingstkyrkan. Jag kommer ALDRIG gå tillbaka till ett sånt möte.

Ärligt talat, först ska dom ge fan i dig, trots det går du helt frivilligt till ett av deras möten? Det låter inte särskilt smart. Du ser kanske inte det lustiga, men jag gör det. cool

Så jag kommer inte träffa dig där iaf.

Nej, du lär knappast träffa mig under dina framtida eventuella besök. Är nämligen inte medlem, har aldrig varit medlem och kommer aldrig bli medlem.

Och om att jag inte behöver bry mig om vad dem gör bara dem blir glada. Vissa psykopater tycker om och blir glada av att plåga och skada människor. Ska jag inte bry mig om det heller?

Nix. Inte så länge du använder mästerliga argument såsom "religion är omodernt". Då vet jag att det knappast är av omtanke för din nästa, utan bara en helt sedvanlig gnällpelle-inställning. Så enkelt att praktisera, och ack så långtråkigt att läsa.

Själv skiter jag ju i saker som gör mig irriterad och som jag inte kan påverka, men smaken är delad.
Senast redigerat av pUs (18 april 2007)

1 277 Inlägg
18 april 2007
Själv skiter jag ju i saker som gör mig irriterad och som jag inte kan påverka, men smaken är delad.

Det är därför du bryr dig om att skriva här i forumet då?

666

337 Inlägg
18 april 2007
pUs skrev:
Reggin skrev:
Ojsan ojsan. Kanske trampade på en öm fot här kanske?

Ja, visst gjorde du det. Individer som inte orkar tänka självständigt gör mig både öm och trött.

Menar att religion är föråldrat.

En Jaguar E-Type är också ganska föråldrad, men jag skulle ändå inte tacka nej till den.  Vad du tycker är "föråldrat" är subjektivt, ointressant och egentligen helt meningslöst som argument i den här diskussionen.

Det som är föråldrat och dött för den ene kan ju te sig tidlöst, inspirerande och fulländat för den andre. Fundamentala sanningar på så låg nivå att det egentligen är pinsamt att jag ska behöva utveckla det i skrift.

Dem får tro hur mycket dem vill, bara dem ger fan i mig och andra som absolut inte vill bli inblandade.

Awww... gulle. Jag undrar vem egentligen som fått sina ömma tår betrampade? roll

Och med mötena i Pingstkyrkan. Jag kommer ALDRIG gå tillbaka till ett sånt möte.

Ärligt talat, först ska dom ge fan i dig, trots det går du helt frivilligt till ett av deras möten? Det låter inte särskilt smart. Du ser kanske inte det lustiga, men jag gör det. cool

Så jag kommer inte träffa dig där iaf.

Nej, du lär knappast träffa mig under dina framtida eventuella besök. Är nämligen inte medlem, har aldrig varit medlem och kommer aldrig bli medlem.

Nix. Inte så länge du använder mästerliga argument såsom "religion är omodernt". Då vet jag att det knappast är av omtanke för din nästa, utan bara en helt sedvanlig gnällpelle-inställning. Så enkelt att praktisera, och ack så långtråkigt att läsa.

Om jag inte tänker självständigt, vad gör jag då? Jag har till och med gått på ett möte och skapat ett eget omdöme.

En Jaguar är inte skapad för flera tusen år sedan. Dem håller än idag, det gör inte förklaringen till att t.ex. Jesus existerar.

Klampat på mina tår? Jasså.

Efter jag har varit på mötet så bestämde jag mig att dem ska ge fan i mig, efter att jag skapat mitt egna åsikt.

Och du skiter i saker som gör dig irriterad? Varför sitter du då i denna tråd, för du verkar vara väldigt irriterad.

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

237 Inlägg
18 april 2007
Sika mongos de finns ...

Världens Häftigaste....De E Jag de...

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
18 april 2007
BMW635_Robban skrev:

Det är därför du bryr dig om att skriva här i forumet då?

Tvärtom. Ni är ju i allra högsta grad påverkbara. Du själv, till exempel, ett utmärkt exempel. Ge sig in i dialog bara sådär, helt frivilligt. Ett gott tecken, bäste bror!

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
18 april 2007
Reggin skrev:
Om jag inte tänker självständigt, vad gör jag då? Jag har till och med gått på ett möte och skapat ett eget omdöme.

Well, du tänker kanske extremt självständigt. Men det kommer knappast till uttryck i vad du skriver. Credit dock för att du verkligen gått på ett möte. smile Även om jag hellre rekommenderar en helt vanlig gudstjänst i Svenska Kyrkan. Kanske lite tråkigt emellanåt, men du slipper skrikandet och tungomålstalandet.

En Jaguar är inte skapad för flera tusen år sedan. Dem håller än idag, det gör inte förklaringen till att t.ex. Jesus existerar.

Det spelar ingen roll. "Religion är ålderdomligt" är totalt värdelöst som argument sett. Kan du inte ens hålla med om det, rent logiskt, så tror jag inte att vi kommer så mycket längre i den här så kallade diskussionen.

För övrigt är sättet att praktisera tro på högst individuellt. Men jag har åtminstone inte stött på någon som försöker bevisa att Jesus existerar på vetenskaplig basis. Jag har inte mött, eller läst, om någon som försöker "bevisa" det överhuvudtaget. Det är snarare tanken på gestalten och fenomenet Jesus, i sin självuppoffring, som en symbol för det rena, som en symbol för att ta på sig det mänskliga syndandet och lida för andras skull, som man nog kan påstå att ganska många kristna fastnat för. Tror jag. Fast jag tvivlar på att du lyckats läsa så här långt..

Och du skiter i saker som gör dig irriterad? Varför sitter du då i denna tråd, för du verkar vara väldigt irriterad.

Nope. Jag skiter i saker som gör mig irriterad, och som jag inte kan påverka. Att sprida lite fräscha infallsvinklar om religion kontra mänskliga tillkortakommanden bjuder jag så gärna på, alltid är det någon som får sig en tankeställare. Det gör mig bara glad serru.

Din läsförståelse däremot, eller avsaknaden av densamma.. den skiter jag i, för där går jag nog bet. Tycks icke gå att påverka. sad
Senast redigerat av pUs (18 april 2007)

7 120 Inlägg
18 april 2007
Religion borde inte finnas.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
18 april 2007
Aerodynamik skrev:
Religion borde inte finnas.

Håller med. Och one-liners borde beläggas med dödsstraff.

494 Inlägg
18 april 2007
pUs skrev:
Vogge skrev:
hehe vilka nötter säger bara en sak RELIGON kommer bli människans fall!

Knappast. "Religion" i sig självt blir aldrig människans fall.

Galna människor som har religionen som en ursäkt för att leva jävel, däremot, är en annan femma. Men dom är och förblir galna och kunde ha ägnat sig åt vad som helst med samma bedrövliga resultat.

Dessa galna människor du pratar om använder sig ju i vilket fall av religonen för att rättfärdiga de dem gör mot andra människor som till exempel REGGIN som inte vill bli delaktig i deras tro.

REGGIN gick ju nu till pingstkyrkan som kanske inte kan klassas med de ricktigt extrema grupperna men vi hade ju lite våldtäckter och mord även här i svergie av en präst en så kallad guds man:P han rättfärdiga säkerligen detta med att gud sa de till honom.

pUs att säga att du inte bryr dig om saker du inte kan påverka? de är klart vi kan påverka en sådan sak bara tillräckligt många "orkar" bry sig och försöka. så om din syster dotter mor far skulle vara på utlands resa och de var någon nisse med en bomb och några askar spika där och någon av dina nära skulle du inte bry dig bli arg? bara för att de redan hänt och du inte kan påverka de?

nissarna som flög in i wtc hade säkert blivit hjärntvättade sedan de var barn att de gjorde guds verk den gud jag fick lära mig om när jag var lite skulle nog inte villja att någon gjorde något sådant mot sin medmänniska.

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

337 Inlägg
18 april 2007
Vi kommer inte längre i denna konversation då. Religion kan man diskutera i evighet, och man kan inte komma fram till rätt och fel ändå. Eftersom alla tycker olika. Religion är en "tro", och jag kan inte tro på något utan vetenskapliga bevis. Nu är jag sagt min åsikt och ska sluta skriva i denna tråd

LÄNGE LEVE POLISMAKTEN

Sök