Reggin skrev:
Ojsan ojsan. Kanske trampade på en öm fot här kanske?
Ja, visst gjorde du det. Individer som inte orkar tänka självständigt gör mig både öm och trött.
Menar att religion är föråldrat.
En Jaguar E-Type är också ganska föråldrad, men jag skulle ändå inte tacka nej till den. Vad du tycker är "föråldrat" är subjektivt, ointressant och egentligen helt meningslöst som argument i den här diskussionen.
Det som är föråldrat och dött för den ene kan ju te sig tidlöst, inspirerande och fulländat för den andre. Fundamentala sanningar på så låg nivå att det egentligen är pinsamt att jag ska behöva utveckla det i skrift.
Dem får tro hur mycket dem vill, bara dem ger fan i mig och andra som absolut inte vill bli inblandade.
Awww... gulle. Jag undrar vem egentligen som fått sina ömma tår betrampade?
Och med mötena i Pingstkyrkan. Jag kommer ALDRIG gå tillbaka till ett sånt möte.
Ärligt talat, först ska dom ge fan i dig, trots det går du helt frivilligt till ett av deras möten? Det låter inte särskilt smart. Du ser kanske inte det lustiga, men jag gör det.
Så jag kommer inte träffa dig där iaf.
Nej, du lär knappast träffa mig under dina framtida eventuella besök. Är nämligen inte medlem, har aldrig varit medlem och kommer aldrig bli medlem.
Och om att jag inte behöver bry mig om vad dem gör bara dem blir glada. Vissa psykopater tycker om och blir glada av att plåga och skada människor. Ska jag inte bry mig om det heller?
Nix. Inte så länge du använder mästerliga argument såsom "religion är omodernt". Då vet jag att det knappast är av omtanke för din nästa, utan bara en helt sedvanlig gnällpelle-inställning. Så enkelt att praktisera, och ack så långtråkigt att läsa.
Själv skiter jag ju i saker som gör mig irriterad och som jag inte kan påverka, men smaken är delad.