2600
Sök

Vad är status för er?

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Ja precis, vad har ordet status för innebörd för er?
För mig är det inte enbart status att ha pengar.

För mig är status ngt man gör sig förjänt av och att göra vad man kan med de medel man har.

Om ngn bygger om en bil från grunden och i största del klarar av det mesta själv har den människan status.
Att den är stolt över det den åstakommit trots inte alla kanske älskar bygget.

Alla kan liksom köpa sig till en grymt fin bil men att bygga är i mina ögon mer värt.
( banken brukar ju låna ut en del pengar )

Så vad är status för dig?
Senast redigerat av Eliza (19 april 2007)

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

med lem
1 147 Inlägg
19 april 2007
hmm, vill påstå att jag personligen ger statuspoäng till folk som hjälper sämre ställt folk.. annars e det inget ord jag direkt använder.

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

DFFL
9 020 Inlägg
19 april 2007
Status för mig är framgång.
Inte om man bygger en snygg bil utan om man har råd till den snygga bilen, samtidigt som huset är betalt, fruns bil är betald och vintervillan i spanien även är betald, om man har råd att köpa bil till sina barn när de får körkort o.s.v. you get the point.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Maizer
19 april 2007
Din beskrivning av status är ju helt felaktig. Det betyder rangordning, klass-skillnader etc. Inte hur bra en viss person byggt en bil.

348 Inlägg
19 april 2007
Gällande bilar antar jag?

Jag tycker att det är mer "status" att köpt bilen själv än att Mamma eller Pappa betalt, verkar mer förtjänt så att säga.

Självklart, har man byggt en bil från grunden istälelt för att köpt den klar, är mer "status"

Lite off topic, tycker nog Respekt passar bättre in än status

Maizer
19 april 2007
BBR skrev:
Lite off topic, tycker nog Respekt passar bättre in än status

Och det hade vart mer status om pappa köpt bilen, även om det ger mer respekt att du själv köpt den! smile

DFFL
9 020 Inlägg
19 april 2007
Maizer skrev:
Din beskrivning av status är ju helt felaktig. Det betyder rangordning, klass-skillnader etc. Inte hur bra en viss person byggt en bil.

Min beskrivning eller trådskaparens?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Maizer
19 april 2007
Menade trådskaparen

Tro inte allt du hör om mig, sanningen är värre.
991 Inlägg
19 april 2007
Trådstartare
Maizer skrev:

Mena inte riktigt som de lät kanske, mena mest att för mig är status ngt man gör sig förtjänt av oavsett hur mkt kostnaden ligger på.

Och som ngn mer sa är status att äga det man har och ha tjänat ihop pengarna själv,

Status är väl dessutom en tolkningsfråga?
Så hur kan den vara felaktig?
Jag ser inga rätt eller fel utan jag utgick ifrån vad jag själv ansåg och det är trevligt att höra andras perspektiv på saken smile

Varför följa strömmen när de bränner mer kalorier att simma motströms?
www.mondoblog.se/misscarbon

7 120 Inlägg
19 april 2007
Att äga en Nissan Skyline, det är status cool

Maizer
19 april 2007
Eliza skrev:
Maizer skrev:

Mena inte riktigt som de lät kanske, mena mest att för mig är status ngt man gör sig förtjänt av oavsett hur mkt kostnaden ligger på.

Och som ngn mer sa är status att äga det man har och ha tjänat ihop pengarna själv,

Jag ser inga rätt eller fel utan jag utgick ifrån vad jag själv ansåg och det är trevligt att höra andras perspektiv på saken smile

"Förklarar en människas tillhörighet gentemot en klass. Vilken status man har berättar var i ledet man står i rangordningen, vilket yrke man har spelar ofta in stort."
Ser det inte som en tolkningsfråga. Det är ett ord, med en viss betydelse.

498 Inlägg
19 april 2007
Eliza skrev:
Maizer skrev:

Mja...
Man gör sig förtjänt av respekt inte status.

Status är ju mer sin ställning i samhället

1 196 Inlägg
19 april 2007
Status för mig är absolut inte penger, snarare att man respekterar andra, att man visar hänsyn, att man försöker hjälpa människor som har det sämre. Att man inte ser ner på andra. För pengar och saker kan vem som helt ha, eller vinna. Så status har inget med pegnar att göra. Iaf inte i min bok.

845 Inlägg
19 april 2007
master_lars skrev:
Status för mig är absolut inte penger, snarare att man respekterar andra, att man visar hänsyn, att man försöker hjälpa människor som har det sämre. Att man inte ser ner på andra. För pengar och saker kan vem som helt ha, eller vinna. Så status har inget med pegnar att göra. Iaf inte i min bok.

håller med Master_lars i de ahan skriver. de är status.

401 Inlägg
19 april 2007
Goda vänner är status tycker jag.

If you have a problem,
if no one else can help
and if you can find them...
Maybe you can hire THE A-TEAM!

7 Inlägg
19 april 2007
stålars.... tyvärr får man väl säga 8-)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
19 april 2007
Status kan betyda många saker...

Det är Status att du är en snäll människa

Det är Status att du har en supra

Det är Status att du äger världens mest framgångsrika företag

Det är Status att jag är bäst wink

Bmw osv..

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
19 april 2007
Status för mig är att vara tillfreds med det allra mesta i livet. Kanske inte att vara brutalt lyckad i alla avseenden, men att inte vara direkt otillfredsställd på något plan.

Skaune
19 april 2007
Lätt fråga! Status för mig är att jag kan gå hem efter en dag på jobbet, försörja min fru o mina barn, vara en bra man o en bra pappa, vara omtyckt av vänner, en som sprider glädje i dåliga tider, en som alltid finns där, då anser jag att jag har status! Hoppas nu jag uppfattat frågan rätt, har en tendes o läsa för fort ibland! tongue

289 Inlägg
19 april 2007
Status för mig är vännerna och folket i min omgivning att bli uppskattad som en snäll och ärlig person, sen om en kompis kör ex. volvo 740, helt sönderrostad och nästa en ferrari så spelar det ingen roll, alla prioriterar sina utgifter helt olika, jag ex. några kompisa som stör sig på att jag köpte en s60R men dom är anagligen bara avundsjuka. för mig så var detta drömbilen, och jag tänkte att det var bäst att passa på nu, innan hus, ungar och familj å hela köret kommer för då blir risken mycket mindre att man ska kunna unna sig saker och ting här i livet. Dessutom så har jag i stort sett bara bilen som en stor utgift varje månad medans kompisarna har flera bilar, hus eller lägenhet etc.

Jag tar helt enkelt varje dag som den kommer "carpe diem = fånga dagen"

hälsningar Gatzone

Sök