som de tidigare säger. hjulinställningen blir fel och däcken slits ut fortare. en polare slet ut nya vinterdäck på en sommar pga att förra ägaren sänkt o inte ställt in hjulinställningen. detta var dock ganska extremt då de fick ställa 3cm på varje hjul
Ok... ja om det påverkar inställningen så är man väl tvungen...
jag vill veta eftersom jag misstänker att firmorna som monterar säger att man måste göra en hjulinställning för att tjäna mer cash. men man kanske blir tvungen att hosta upp då...
Nån som vet nått prisvärt ställe i Östergötland för sänkning (och framvagnsinställning)??
Det är Camber som ändras. Innebär att däckets ovansida tiltar inåt ju mer bilen sänks. Sänker man ca 30-40 mm så håller däcken ganska länge men med kanske 100mm sänkning blir Cambervinkeln riktigt rejäl. Ca 3 grader Camber gör gott för drifting och kurvtagning på bana men sliter mycket på den inre delen av däckens slitbana. Corden tittar fram efter ganska kort körsträcka.
Det är Camber som ändras. Innebär att däckets ovansida tiltar inåt ju mer bilen sänks. Sänker man ca 30-40 mm så håller däcken ganska länge men med kanske 100mm sänkning blir Cambervinkeln riktigt rejäl. Ca 3 grader Camber gör gott för drifting och kurvtagning på bana men sliter mycket på den inre delen av däckens slitbana. Corden tittar fram efter ganska kort körsträcka.
som de tidigare säger. hjulinställningen blir fel och däcken slits ut fortare. en polare slet ut nya vinterdäck på en sommar pga att förra ägaren sänkt o inte ställt in hjulinställningen. detta var dock ganska extremt då de fick ställa 3cm på varje hjul