3112
Sök

Var kan man köpa sportsystem? Är det värt det?

1 174 Inlägg
26 maj 2007
Trådstartare
mickinho skrev:
på mekonomen har dom remusdämpare som låter grymt bra. kostar runt 1000-1500:-
jag har en remusdämp på min o det låter grymt bra. mycket bättre än japsen som låg på innan.

Ha rdu den på orginal då?

1 174 Inlägg
30 maj 2007
Trådstartare
nu är jag mer å mer inne på bara köpa något dämpare men så undrar jag om det kanske finns något annat system (från katt) till opel astra gtc som inte kostar mer än 5 lakan å låter bra! yikes

Kmr verkligen ett sportsystem gör att jag behöver ett sportilter ocksÅ? yikes

1 231 Inlägg
30 maj 2007
twin_cam skrev:
Simons är riktigt prisvärda, sen låter dom mer och mer ju mer du kör. Ferrita har jag annars hört mycket gott om jag med.

hur kan det låta mer o mer ju mer man kör ? big_smile

funderade på simons jag oxå , men vadå är det inget bra eller ? ?
remus kostar ju så nedrans mkt ... tror dom skulle ha 5k för efter kat ...
simons o bsr kostar ju 3000:-

7 100 Inlägg
30 maj 2007
ist för att köpa ett system så kan du ju bygga eget.mkt billigare:P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

38 Inlägg
30 maj 2007
bmx skrev:
ist för att köpa ett system så kan du ju bygga eget.mkt billigare:P

Ja men då ska man ju vara lite händig och ha en svets samt svetsa snyggt...

Jag har köpt ett 3" JT/Speedparts system till ng900 turbo 1-dämpars versionen. Kostar ca 3200. Det är från katten och bakåt, tycker jag är ett helt okej pris men eftersom du inte har Saab så kan du väl köpa BSR? De är nog helt okej...

BMW fantast
1 172 Inlägg
30 maj 2007
kan du svetsa så blir det billigt, eler om du känner nån som kan det... byggde 2,5" till min audi gt coupe... blev runt 1300 spänn emd rör dämapre klämmor m.m... sen byggde jag till en 9000cse och det hamnade på 1700 med allt.. köpte rör och dämpare på mekonomen... som någon sa ovan så låter dom dämparena gött...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

1 129 Inlägg
5 juni 2007
Bakre ljuddämparen på min astra G 1,6 16v har börjat ta pension så det blir snart dags att köpa nytt. Jag känner mig inte nå direkt sugen på att byta hela systemet, så ja tänkte testa o bara montera den bakre sportdämparen o då se hur mycket det gör utan att det kostar för mycket.

1 174 Inlägg
5 juni 2007
Trådstartare
skriv när du har testat!

Kung
191 Inlägg
5 juni 2007
annars kan du ju kolla om du hittar något 2,5" eller 3" från cat bara.. då blir det ju inte alls farligt dyrt och att du får ett goare ljud..

1 129 Inlägg
6 juni 2007
Swinge skrev:
annars kan du ju kolla om du hittar något 2,5" eller 3" från cat bara.. då blir det ju inte alls farligt dyrt och att du får ett goare ljud..

Att sätta 2,5-3 tum system på akka's astra kan funka, men att montera det på min 1,6a tycker ja låter komiskt big_smile.

1 129 Inlägg
7 juni 2007
Har suttit o kollat efter ljuddämpare nu och har bara sett dämpare som är lite för dyra o dämpare som är billigare men har ett slutrör som inte passar min bils look, så ja funderar på att bygga egen dämpare istället.

En bra dämpare o schysst slutrör kommer ja troligen köpa på nån reservdelsbutik, men är  lite osäker på vart ja ska få tag i monterings fästen till dämparen. Det hade varit underlättande om det fanns monteringsfästen o köpa som ja kunde skruva fast på dämparen, annars blir det bara att tillverka egna fästen o dra fram svetsen smile.

Har ni nåt tips.

Stålmannen
465 Inlägg
7 juni 2007
Akka skrev:
jag ahr ringt dom å dom sa att det skulle gå på runt 5/6 tusen fattar ej hur det kan vå sa sjukt dyrt därför tänkte jag llite budget så får man fixa resten efter sommarn lr så..

På mekonomen får jag betala typ 12000-13000 :- för ett avgassystem till min bil.. :S

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
7 juni 2007
Tigerofsweden skrev:
twin_cam skrev:
Simons är riktigt prisvärda, sen låter dom mer och mer ju mer du kör. Ferrita har jag annars hört mycket gott om jag med.

hur kan det låta mer o mer ju mer man kör ? big_smile

Det är inte rostfritt wink (behöver jag säga nå mer)... Nejdå jag bara skojjar, jag har bara hört bra om Simons, men att dom låter mer ju mer man kör tror jag inte på smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

Sök